אב"י הנחל - חלק ג' - מכתב תכד'

מאת ה' היתה לכתוב לך דיבורי אמת אלו, המחיין גם אותי עתה מאד. אם נשים לב להם, תסמר שערות בשרנו. אחי חביבי, חמדת לבבי, הוד ליבי ונפשי! אשרי אזניך ואשרי עיניך וליבך, שזכית לראות ולשמוע ולהבין כל זה, ועלינו החיוב להתחזק לדרוש ולתור, להשתוקק ולחתור בהסתרות עמוקות כל-כך, ולקשר עצמנו להוציא לאור אמת כל ישראל עם תעלומת והסתרת אור הצדיק הצדיק האמת, הנחל נובע, הנסתר בהסתרות עמוקות כל-כך.
תראה לשמח נפשך מאד בכל יום, מה שזכית לידע מאור האמת כזה. אלמלא לא אתינא לעלמא אלא לשמוע דיבור אחד - דיינו! מכל שכן כל תורה ותורה וכל מעשה ומעשה, אשר על ידו יגמור השם יתברך עמנו כרצונו, כמו שאמר: "גמרתי ואגמור", "נצחתי ואנצח", עד אשר נשוב כולנו אל השם יתברך באמת, כי הכל יתהפך לטובה, כי גדול ה' ולגדולתו אין חקר.
מחמת חלישות גופי, לא עליכם, קשה לי מאד הכתיבה, אך אחרי שאני יודע ומבין עוצם תשוקתך אל דברי אמת הנוראים ונפלאים מאד של הנחל נובע, אשר אוזניך ועיניך וליבך השומעים והרואים את אור האמת, אור החדש...
ומרוב תחלואות ותלאות על תלאות אשר סבבוני, בעוונותי הרבים, לא יתנוני לבוא בכתובים (ובכותבים) כמו שראוי לנו וחובה עלינו, ורוב ימי הזקנה קפצו עלי בחוזק יד, וכוחי ומוחי חלש ודל, מלבד החלאים וכאבים וצרות צרורות בלי שיעור אשר סבבוני, לא עליכם, בעוונותי הרבים, לא יתנוני לבוא בכתובים כראוי לנו. ואם אמנם הגופים רחוקים, אבל נפשותינו קרובים מאד, כי אנחנו קשורים יחד ביחודא חדא בשורש נשמת המנהיג החכם האמת.
...נחל נובע שהוא פודנו וגואלנו ושורש יהדותנו, וכל נחמתנו ותקותנו ותקון כל עם (בית) ישראל לדור דור לנצח. ה' יודע תעלומות לבבי, כי אש אהבתך תוקד בליבי תמיד, עד אין סוף, ויומם ולילה אני חושב מחשבות עליך, על טובתך וישועתך האמיתי בזה ובבא, ומתפלל ומתחנן שיאיר ה' בליבך אור האמת, אור החדש, פלא הפלאות, אור האורות (צח הצחצחות) הנורא ונשגב מאד, נחל נובע, (אשר כל שבח לא יאריך כטיפה מן הים משבחו האמיתי הפשוט והתמים) אשר אתה חפץ בו, ומשתוקק וחומד בכלות הנפש שיתגלה ויתפרסם בעולם, שעל ידי זה יתתקן כל העולם בתכלית שלמות התיקון.

{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב תכד'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה