אב"י הנחל - חלק ג' - מכתב תכב'

רבינו, זכרונו לברכה, צעק בקול עמוק וחזק: "אלט טעהר מען ניט זיין!" - אסור להיות זקן, רק להתחיל בכל פעם מחדש כאילו היום נולד, כי אין קץ להתגרות הבעל-דבר, שרוצה להאביד ולעקור את האדם לגמרי.
ברוך אלוקינו, שחמל עלינו בדור החלש הזה, אשר על דורותינו אלה נאמר: "ותרד פלאים, אין עוזר לה", כאשר אנו רואים מה שנעשה בעולם, את המעשה הרע הנעשה תחת השמש בעיתים הללו.
עלינו להודות ולהלל ולשבח להשם יתברך תמיד, שחמל עלינו, ונתן אור קדוש וחדש נורא ונשגב כזה, שעשה ועושה עמנו נסים נפלאים כאלה. אשרינו שזכינו לחסות ולהסתופף בצל כנפי הצדיק. לא יאשמו כל החוסים בו. בודאי תשוקתך החזק אל האמת גרמו לך שתזכה לידע מהצדיק, מעוצם אהבתך ותשוקתך החזקה.
אהובי אחי שמחת ליבי עיני מצפות ומקוות ומיחלות וכלות לראותך בשמחה בכל עת לגלות אזניך (אשר נתן ה' בליבי) ה' ברחמיו נתן בליבי ודעתי...
עיני תלויות, תולות למרום, עד שפותח, שיפתח (ה' ברחמיו) את שפתי, (ויתן בליבי ודעתי) לפרש שיחתי לפניו יתברך על כל הצרות והתלאות העובר עלינו מיד שונאינו. למענו ולמען נאמן ביתו אשר אנו סמוכים עליו, יעשה ברחמיו ויציל את עמו ישראל מידם, ויעשה עמנו חסדים נפלאים וישועות חדשות להכניעם ולשברם כחרס הנשבר, ונגילה ונשמחה בישועתו. עיני תלויות למרום, ומצפות ומקוות ומיחלות, מכלות, (צופיות, מקוות, מיחלות ודומיות בכליון עיניים), עד שיפתח את שפתי לפרש שיחתי לפניו יתברך על כל התלאות והצרות העובר עלינו מיד שונאינו.
השם יתברך יחזק ליבנו לבטוח בה', ולא יוכלו להפחיד אותנו עוד בעת צרה הזמנית, כי ה' אתנו, והודיע לנו על ידי הצדיק האמת, שאפילו אפילו אפילו וכו' כמו שאנחנו בדורותינו אלה, עדיין ה' עימנו, ולא יזנח (ה' לעולם), לעולם ה'. בטח בה', כי לא יעזוב אותנו לעולם. לה' התקוה, הישועה והתקוה, שיתחיל מעתה להושיענו ישועה שלמה.

{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב תכב'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה