הגודל וצומח ממימי הדעת של הצדיק.
ברודער הרציגער, שרעק זיך ניט {אחי הנלבב, אל תירא!} לא יתבהל ולא יתבלבל משום דבר שבעולם. יש כבר עכשיו בעולם רבי אמת כזה, שיכול לתקן הכל, ועל ידו נתהפך הכל לטובה, ואפילו עוונות נתהפך לזכויות. והוא קורא וצועק אלינו: גיוואלד! זייט אייך ניט מייאש! {גיוואהלד! אל תתייאשו} אין שום יאוש בעולם כלל! גאט איז מיט דיר, בייא דיר, לעבין דיר! {ה' הוא עימך, אצלך ועל ידך}, ולעלות ולגדל את האמונה הקדושה בעולם, עד שאפילו מי שהוא מלוכלך מאד ומוטבל בשחת ומוטבע ביון מצולה ומלובש בבגדים צואים, חס ושלום, גם הוא יכול לנקות עצמו ולרחוץ ולטהר עצמו במעיינות עצותיו ותיקוניו הקדושות, שמטהרין ומנקין מכל הלכלוכים שנכשלנו עד הנה, כדי שיוכלו לבוא נקיים וטהורים להיכל המלך ולקבל רב טוב הצפון, שהם אוצרי מתנת חינם, שרוצה ליתן לנו כל האוצרות מתנת חינם אשר הכין להם המלך, אשרי הזוכה להם!
יש כבר עכשיו בעולם רבי אמת כזה, שיש אצלו חסדים נעלמים עד אין קץ ותכלית, שאינם כלים לעולם, שלא נתגלו מימות עולם, כי עדיין לא עזב חסדו מאיתנו. אפילו כשהאדם נתרחק מהשם יתברך כמו שנתרחק, צריך אז דייקא לזכור את עצמו את כל הטובות הנפלאות שעשה ה' יתברך עימו וכו', אפילו אם עבר האדם מה שעבר, אפילו אם עבר על כל התורה כולה אלפים פעמים, רחמנא ליצלן, אף על פי כן אין שום יאוש בעולם כלל, וצריך להתחיל בכל פעם מחדש להתחזק לשוב להשם יתברך, והוא דייקא צריך לשמוח וכו'
כי זהו עיקר גדולתו יתברך כשהרחוקים מאד מתקרבים אליו ומודים בו יתברך ומתחזקים באמונה. ועיקר בריאת שמיים וארץ היו רק בשביל זה, שיתחיל האדם בכל פעם מראשית, כאילו נולד היום וכאילו היום הוא ראשית התחלתו, שזה בחינת "בראשית ברא אלקים" וכו' - בראשית דייקא, בשביל ראשית הנזכר לעיל, וכן עד עתה השם יתברך מחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית, והכל רק בשביל זה, בשביל ההתחדשות הנזכר לעיל, שכל אחד כפי מדרגתו יתחיל בכל יום מחדש לכנוס בעבודתו יתברך, והוא דייקא צריך לשמוח במעט דמעט הנקודות טובות שיש בו עדיין.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב כב'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
ברודער הרציגער, שרעק זיך ניט {אחי הנלבב, אל תירא!} לא יתבהל ולא יתבלבל משום דבר שבעולם. יש כבר עכשיו בעולם רבי אמת כזה, שיכול לתקן הכל, ועל ידו נתהפך הכל לטובה, ואפילו עוונות נתהפך לזכויות. והוא קורא וצועק אלינו: גיוואלד! זייט אייך ניט מייאש! {גיוואהלד! אל תתייאשו} אין שום יאוש בעולם כלל! גאט איז מיט דיר, בייא דיר, לעבין דיר! {ה' הוא עימך, אצלך ועל ידך}, ולעלות ולגדל את האמונה הקדושה בעולם, עד שאפילו מי שהוא מלוכלך מאד ומוטבל בשחת ומוטבע ביון מצולה ומלובש בבגדים צואים, חס ושלום, גם הוא יכול לנקות עצמו ולרחוץ ולטהר עצמו במעיינות עצותיו ותיקוניו הקדושות, שמטהרין ומנקין מכל הלכלוכים שנכשלנו עד הנה, כדי שיוכלו לבוא נקיים וטהורים להיכל המלך ולקבל רב טוב הצפון, שהם אוצרי מתנת חינם, שרוצה ליתן לנו כל האוצרות מתנת חינם אשר הכין להם המלך, אשרי הזוכה להם!
יש כבר עכשיו בעולם רבי אמת כזה, שיש אצלו חסדים נעלמים עד אין קץ ותכלית, שאינם כלים לעולם, שלא נתגלו מימות עולם, כי עדיין לא עזב חסדו מאיתנו. אפילו כשהאדם נתרחק מהשם יתברך כמו שנתרחק, צריך אז דייקא לזכור את עצמו את כל הטובות הנפלאות שעשה ה' יתברך עימו וכו', אפילו אם עבר האדם מה שעבר, אפילו אם עבר על כל התורה כולה אלפים פעמים, רחמנא ליצלן, אף על פי כן אין שום יאוש בעולם כלל, וצריך להתחיל בכל פעם מחדש להתחזק לשוב להשם יתברך, והוא דייקא צריך לשמוח וכו'
כי זהו עיקר גדולתו יתברך כשהרחוקים מאד מתקרבים אליו ומודים בו יתברך ומתחזקים באמונה. ועיקר בריאת שמיים וארץ היו רק בשביל זה, שיתחיל האדם בכל פעם מראשית, כאילו נולד היום וכאילו היום הוא ראשית התחלתו, שזה בחינת "בראשית ברא אלקים" וכו' - בראשית דייקא, בשביל ראשית הנזכר לעיל, וכן עד עתה השם יתברך מחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית, והכל רק בשביל זה, בשביל ההתחדשות הנזכר לעיל, שכל אחד כפי מדרגתו יתחיל בכל יום מחדש לכנוס בעבודתו יתברך, והוא דייקא צריך לשמוח במעט דמעט הנקודות טובות שיש בו עדיין.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב כב'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה