...בעל נפש אצילה וגבוהה מאד, שנחצבה ממקור קודש מגדולי ישראל עמודי התורה. שוש אשיש בישועת ה' וחסדיו העצומים שעשה עימנו, שנחברת, אחרי כמה שנים שנתת את נפשך לקשר לדבק את עצמך באור הצדיק האמת אור החדש שגילה חדשות נפלאות ונוראות עד אין חקר שלא נתגלו מעולם, להחיותנו בדורותינו אלה, בתכלית החושך הגמור שבדורותינו אלה, בתכלית תכלית שפלותנו אשר ירדנו פלאים בסוף הגלות האחרון של כל הנסוגים אחור מהשם יתברך ותורתו, על ידי כפירות ואמונות כזביות, שישראל תועים עכשיו מאד אחרי ההבל של כפירות ואמונות כזביות. עתה עתה הגיע העת, שתחזק לבבך החם ותחדד ותעמיק דעתך מחשבתך לחשוב ולחשוק לרחם על עם ישראל ברחמנות האמיתי להודיע ולפרסם בכל העולמות שם הצדיק האמת, הנמצא עכשיו בעולם, עד שעל ידי ריבוי השלום יתהפכו כולם לאמונת ישראל ויכניעו עצמם אלינו מרצונם.
שים ליבך היטב לכל דיבור ודיבור מדברי הצדיק, מדברינו, מלך המשיח ימשיך בעולם הדעת של הצדיק האמת בהתגלות נפלא ובשכל נפלא ואמת בתכלית השלמות, שעל ידי זה ילכו כולם בדרכי התשובה וישובו להשם יתברך אפילו הרחוקים בתכלית הריחוק, שכל התורה וכל תיקון כל העולמות תלוי בו, בהשגחה נפלאה מהשם יתברך. ולא יתכוון בשביל כבוד עצמו כלל, רק בשביל כבוד השם יתברך (לבד) ובשביל כבוד הצדיק.
על ידי ענוה בא כבוד.
כשבא כבוד חדש להאדם, צריך יגיעה גדולה ומלחמה גדולה.
צריך לזהר מאד לבלי להשתמש עם הכבוד לצרכו ולהנאת עצמו כלל, רק יקבל הכבוד בשביל השם יתברך ובשביל הצדיק וכו'.
צריך להתירא ולפחוד מן הכבוד, כי כבוד הוא סכנה גדולה סכנת נפשות. על כן כשמגיע כבוד להאדם, צריך לזהר מאד לקבלו כראוי, בשביל השם יתברך לבד, כי אם חס ושלום יפגום בהכבוד כחוט השערה ולא יקבלו כראוי, יוכל להסתלק חס ושלום על ידי זה.
צריך כל אדם למעט בכבוד עצמו ולהרבות בכבוד המקום, ולא יהיה רודף אחר הכבוד, רק יברח מן הכבוד, ואזי הוא זוכה לתבונות התורה לעמקה.
עיקר כבוד השם יתברך הוא, כשהרחוקים ביותר מקרבים את עצמם להשם יתברך, כי אז נתיקר ונתגדל כבודו יתברך מאד.
גם אין לאדם לומר: איך אני יכול להתקרב להשם יתברך, ואני רחוק כל כך על ידי ריבוי מעשי הרעים? כי אדרבא, כל מה שהוא רחוק ביותר, יתגדל על ידו כבוד השם יתברך ביותר, כשישתדל לשוב ולהתקרב אליו יתברך, כי זה עיקר כבודו יתברך.
לפי הכבוד שמכבד את (יד) הצדיק, כן עולה הכבוד לשורשו, ועיקר הדבר שיכבד יראי ה' בלב שלם.
שים ליבך היטב לכל דיבור ודיבור מדברי הצדיק, מדברינו, מלך המשיח ימשיך בעולם הדעת של הצדיק האמת בהתגלות נפלא ובשכל נפלא ואמת בתכלית השלמות, שעל ידי זה ילכו כולם בדרכי התשובה וישובו להשם יתברך אפילו הרחוקים בתכלית הריחוק, שכל התורה וכל תיקון כל העולמות תלוי בו, בהשגחה נפלאה מהשם יתברך. ולא יתכוון בשביל כבוד עצמו כלל, רק בשביל כבוד השם יתברך (לבד) ובשביל כבוד הצדיק.
על ידי ענוה בא כבוד.
כשבא כבוד חדש להאדם, צריך יגיעה גדולה ומלחמה גדולה.
צריך לזהר מאד לבלי להשתמש עם הכבוד לצרכו ולהנאת עצמו כלל, רק יקבל הכבוד בשביל השם יתברך ובשביל הצדיק וכו'.
צריך להתירא ולפחוד מן הכבוד, כי כבוד הוא סכנה גדולה סכנת נפשות. על כן כשמגיע כבוד להאדם, צריך לזהר מאד לקבלו כראוי, בשביל השם יתברך לבד, כי אם חס ושלום יפגום בהכבוד כחוט השערה ולא יקבלו כראוי, יוכל להסתלק חס ושלום על ידי זה.
צריך כל אדם למעט בכבוד עצמו ולהרבות בכבוד המקום, ולא יהיה רודף אחר הכבוד, רק יברח מן הכבוד, ואזי הוא זוכה לתבונות התורה לעמקה.
עיקר כבוד השם יתברך הוא, כשהרחוקים ביותר מקרבים את עצמם להשם יתברך, כי אז נתיקר ונתגדל כבודו יתברך מאד.
גם אין לאדם לומר: איך אני יכול להתקרב להשם יתברך, ואני רחוק כל כך על ידי ריבוי מעשי הרעים? כי אדרבא, כל מה שהוא רחוק ביותר, יתגדל על ידו כבוד השם יתברך ביותר, כשישתדל לשוב ולהתקרב אליו יתברך, כי זה עיקר כבודו יתברך.
לפי הכבוד שמכבד את (יד) הצדיק, כן עולה הכבוד לשורשו, ועיקר הדבר שיכבד יראי ה' בלב שלם.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב מג'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה