נא אחי זכור אל תשכח בכל עת עוצם החסדים והרחמים הנפלאים שחמל עלינו השם יתברך וכו', אשר לא יספיקו כל ימינו להודות ולהלל על זה, שכל תשוקתנו ונחמתנו הוא אור הצדיק המאיר לכל והנחמה של הכל.
העיקר דעיקר הוא גודל כוח של זקן דקדושה, סבא דסבין, שאנו נשענים עליו. חזק אחי חזק כי ה' איתך עימך ואצלך. אל תירא ואל תחת! אני צריך לעורר ולחזק אותך בכל כוחי דברי אמת, שתזכה להכניס ראשך בראש השנה בתוך הקיבוץ הקדוש של הצדיק.
כל עיקר המחלוקת והקטגוריא הגדולה שעל הצדיק האמת הוא מחמת זה, שרבינו הגדול זכר צדיק לברכה עוסק להחיות מתים ופגרים ממש, שנפלו בדעתם מריבוי עוונותיהם העצומים, כפגרים ממש. הצדיק בכוחו הגדול עוסק בתיקונם ובהצלתם. אבל מה לנו בזה? ילך כל אחד בדרכו, ואנחנו בחסדו הגדול הנפלא, נקיים "אחזתיו ולא ארפנו עוד" וכו'. חזק וחזק ושמח נפשך בכל עת, במה שאתה (זוכה) חפץ להיות נמנה עימנו בראש השנה הבא עלינו לטובה, האיום והנורא מאד, (וקיויתי לה' שתוציא מכוח אל הפועל). וצריכים להכין עצמינו על ראש השה הקדוש, האיום והנורא מאד.
ימי אלול כבר התחילו, ימים הנוראים הקדושים ממשמשים לבוא, וצריכים לפשפש במעשיו ולדרוש ולחתור דרך לתשובה, כל אחד ממקום אשר הוא שם, והעיקר צריכים להתחזק ברצונות וכיסופים טובים, בהתחזקות גדול ובעקשנות גדול בהרצון, ולהאמין בעצמו שעדיין הטוב שבו חזק מאד מאד; אף על פי שפגמנו בו כמו שפגמנו, אף על פי כן, מים רבים לא יוכלו לכ...[בות] לשטוף את הנקודות טובות שזכינו לחטוף, בזה הצל עובר, כי הכל גנוז וצפון, חתום ומשומר אצל הצדיק האמיתי, ובכוחו הגדול עדיין יש לנו תקוה לכל טוב אמיתי.
אנו צריכים לישועה ורחמים רבים מאד מאד (בכל יום, עד אשר) שנזכה להיות כרצונו יתברך באמת, ולצאת ממצולות ים, מ"יון מצולה ואין מעמד", אשר מתפשט בזה העולם בפרט בדורות הללו, באחרית הימים, בסוף הגלות האחרון. זאת נחמתי בעניי, זה חלקי מכל עמלו [עמלי], מה שכבר הכנסת [הכנסתי] בך מעט אור כזה, אור הצדיק האמת, אור האורות, אור צח ומצוחצח דלא אית מאן דקריבא בה, אשרי החוסה בצילו! עלינו להזכיר עצמנו בכל פעם את כל הטוב אשר גמל עימנו, שזכינו להסתופף בצל קדוש ונורא ונשגב כזה!
העיקר דעיקר הוא גודל כוח של זקן דקדושה, סבא דסבין, שאנו נשענים עליו. חזק אחי חזק כי ה' איתך עימך ואצלך. אל תירא ואל תחת! אני צריך לעורר ולחזק אותך בכל כוחי דברי אמת, שתזכה להכניס ראשך בראש השנה בתוך הקיבוץ הקדוש של הצדיק.
כל עיקר המחלוקת והקטגוריא הגדולה שעל הצדיק האמת הוא מחמת זה, שרבינו הגדול זכר צדיק לברכה עוסק להחיות מתים ופגרים ממש, שנפלו בדעתם מריבוי עוונותיהם העצומים, כפגרים ממש. הצדיק בכוחו הגדול עוסק בתיקונם ובהצלתם. אבל מה לנו בזה? ילך כל אחד בדרכו, ואנחנו בחסדו הגדול הנפלא, נקיים "אחזתיו ולא ארפנו עוד" וכו'. חזק וחזק ושמח נפשך בכל עת, במה שאתה (זוכה) חפץ להיות נמנה עימנו בראש השנה הבא עלינו לטובה, האיום והנורא מאד, (וקיויתי לה' שתוציא מכוח אל הפועל). וצריכים להכין עצמינו על ראש השה הקדוש, האיום והנורא מאד.
ימי אלול כבר התחילו, ימים הנוראים הקדושים ממשמשים לבוא, וצריכים לפשפש במעשיו ולדרוש ולחתור דרך לתשובה, כל אחד ממקום אשר הוא שם, והעיקר צריכים להתחזק ברצונות וכיסופים טובים, בהתחזקות גדול ובעקשנות גדול בהרצון, ולהאמין בעצמו שעדיין הטוב שבו חזק מאד מאד; אף על פי שפגמנו בו כמו שפגמנו, אף על פי כן, מים רבים לא יוכלו לכ...[בות] לשטוף את הנקודות טובות שזכינו לחטוף, בזה הצל עובר, כי הכל גנוז וצפון, חתום ומשומר אצל הצדיק האמיתי, ובכוחו הגדול עדיין יש לנו תקוה לכל טוב אמיתי.
אנו צריכים לישועה ורחמים רבים מאד מאד (בכל יום, עד אשר) שנזכה להיות כרצונו יתברך באמת, ולצאת ממצולות ים, מ"יון מצולה ואין מעמד", אשר מתפשט בזה העולם בפרט בדורות הללו, באחרית הימים, בסוף הגלות האחרון. זאת נחמתי בעניי, זה חלקי מכל עמלו [עמלי], מה שכבר הכנסת [הכנסתי] בך מעט אור כזה, אור הצדיק האמת, אור האורות, אור צח ומצוחצח דלא אית מאן דקריבא בה, אשרי החוסה בצילו! עלינו להזכיר עצמנו בכל פעם את כל הטוב אשר גמל עימנו, שזכינו להסתופף בצל קדוש ונורא ונשגב כזה!
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב מא'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה