ענין זה, לקרב נפשות להשם יתברך, הוא דבר קשה וכבד מאד, אך אף על פי כן בהכרח לעסוק בזה, כי הוא חיוב על כל אחד מישראל לעסוק בזה כפי מדרגתו, כי זה בחינת ישוב העולם, שיהיה העולם מיושב מבני אדם שהם בני דעה אמיתית לדעת את ה' ולהוציאם מעוונות וכו'. וזה העסק יקר וחשוב מאד מאד אצל השם יתברך יותר מכל העבודות שבעולם, כי זה עיקר גדולתו וכבודו של השם יתברך כשהרחוקים ביותר נתקרבים אליו. אבל מי הוא זה שידע איך להתנהג בזה, את מי לקרב ואת מי שלא לקרב? על כן צריכים לזה תפילה ותחנונים הרבה. וגם זה קשה לקיים כראוי, כי מי יודע לסדר תפילתו כראוי, בפרט על עסק גדול כזה שבו תלויים כל העולמות?
על כן עסקנו בזה הוא רק על ידי כוח הדעת של הצדיק האמת, שעל ידו דייקא מאיר השם יתברך את עיני כל החפצים באמת, איך לעסוק בבנין הקדוש הזה לקרב נפשות להשם יתברך באמת, שזה מוטל על כל אחד מישראל הרוצה להתקרב להשם יתברך באמת, שכמו שחיוב עליו לשוב להשם יתברך ולהתקרב אליו יתברך, כמו כן הוא חיוב עליו לדבר עם חבריו ולקרבם אל האמת לאמיתו, ויקבלו דיין מן דיין. אבל אי אפשר לעסוק בזה כי אם על ידי הצדיק, ועל ידו יכולין להתפלל תפילתו לפני השם יתברך שיושיעו לידע באמת איך לנהוג בבנין הזה, איך לגרש הרע מעצמו ומהנפשות המתקרבים אליו.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב כו'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
על כן עסקנו בזה הוא רק על ידי כוח הדעת של הצדיק האמת, שעל ידו דייקא מאיר השם יתברך את עיני כל החפצים באמת, איך לעסוק בבנין הקדוש הזה לקרב נפשות להשם יתברך באמת, שזה מוטל על כל אחד מישראל הרוצה להתקרב להשם יתברך באמת, שכמו שחיוב עליו לשוב להשם יתברך ולהתקרב אליו יתברך, כמו כן הוא חיוב עליו לדבר עם חבריו ולקרבם אל האמת לאמיתו, ויקבלו דיין מן דיין. אבל אי אפשר לעסוק בזה כי אם על ידי הצדיק, ועל ידו יכולין להתפלל תפילתו לפני השם יתברך שיושיעו לידע באמת איך לנהוג בבנין הזה, איך לגרש הרע מעצמו ומהנפשות המתקרבים אליו.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב כו'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה