אב"י הנחל - חלק ג' - מכתב עט'

בכוח הצדיק יש תקוה לכל הנופלים ואין שום יאוש בעולם כלל, כי אף על פי שנדמה לו שמירידה כזאת אי אפשר לעלות, חס וחלילה, אף על פי כן יש חסד כזה אצל השם יתברך שגם משם יכולים לעלות. וכן אפילו אם, חס ושלום, נפל עוד כמה וכמה פעמים בלי שיעור, אף על פי כן כל תנועה שהוא רוצה לנשאות עצמו בכל פעם לעלות מנפילתו, אינו נאבד לעולם, יהיה איך שיהיה, כי השם יתברך ותורתו הוא אין סוף ואין תכלית.
ועיקר ההתחזקות הוא בכוח הצדיק הזה, שהשיג שכמו שאין עליה לעולם לפי גדולתו יתברך, כי "גבוה מעל גבוה וכו' וגבוהים מעליהם" וכו', כמו כן אין ירידה לעולם שלא יוכלו לעלות משם, כי כל מה שהצדיק עולה למדרגה גבוה יותר הוא משיג יותר חסדי ה', שזה עיקר גדולת השם יתברך. ועל כן הצדיק, שאינו עומד לעולם, ועולה בכל פעם יותר ויותר ומשיג בכל פעם ביותר גדולתו יתברך, היינו גודל חסדיו, על ידי זה זוכה (זוכין) להשיג שאין שום ירידה ונפילה בעולם ואין שום יאוש בעולם כלל.
כי משיג בכל פעם חסדים כאלו שהם עיקר גדולת הבורא, שעל ידי זה הכל יכולין לעלות. על כן צריכין דייקא צדיק הגדול במעלה מאד מאד, כי כל מה שהחולה גדול ביותר הוא צריך (רפואה) רופא גדול ביותר, כי כל מה שהצדיק גדול ביותר הוא יכול להגביה ביותר אפילו הנופלים מאד, עד שבכוח הצדיק הגדול אין שום נפילה וירידה שלא יוכלו לעלות משם בכוחו, אם יזכה להאמין ולהתקרב אליו, ולהחזיק בעץ החיים העולה עד רום גבהי מרומים לעלא לעלא, בחינת רוחו של משיח הגדול במעלה מאד מאד, {ה}נקרא רעיא מהימנא.
הצדיק האמת הוא רעיא מהימנא, והוא כלליות של שבעה רועים, (שהם כלליות של כל מנהיגי הדור); ונקרא רעיא מהימנא, והוא רועה האמונה לתקנה ולהשלימה, ועיקר אמונת ישראל ממשיך הוא להדור. ואי אפשר לבוא לזה הצדיק אלא על ידי עזות, כמאמר רבותינו זכרונם לברכה: "הוי עז כנמר", כמו שכתוב: "נהלת בעזך אל נוה קדשך", היינו על ידי עזות נכנסין לתוך הקדושה.
כי יש רועים של הסטרא אחרא, והם מפורסמי הדור של שקר, וקופין, ועיקר מלכותם הוא על ידי עזות, והם ככלבים בעזותם, בבחינת "והכלבים עזי נפש, המה רועים", והן "פני הדור כפני הכלב", ועל כן כדי להנצל מהם, מתחת ממשלתם, אי אפשר רק על ידי עזות, לעמוד נגד עזותם, ואז נכנס לתוך הקדושה.

{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב עט'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה