החכמים בחכמות חיצוניות, כל חכמתם הוא רק מחמת תאוות. ומחמת ריבוי תאותם בכל התאוות, ובפרט בתאוות ממון, מחמת זה אינם רוצים להודות על האמת, על גודל נפלאות אמיתת החכמה של הצדיק האמת. וכן הוא בכל החכמים אפילו הכשר, וכל הכשרים קצת, שלא קדשו את עצמן עדיין בשלמות, ואינם רוצים להכניע עצמן לחכם האמת, שכל סברותיהם וחכמותיהם (של שטות והבל) בענין ההתנגדות והמחלוקת על צדיק האמת, הכל נמשך מחמת תאוות, מחמת שלא זככו עצמם מכל התאוות, ובפרט מתאות ממון וכבוד.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב עא'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב עא'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה