אב"י הנחל - חלק ג' - מכתב קיז'

מי שכונתו אל האמת וחוגר עצמו למלחמה בשביל האמת, הוא מנצח תמיד.
העיקר הוא התקשרות לצדיק האמת שעליו עומד כל העולם ומלואו, כי הוא הגשר דקדושה שעל ידו עוברים בתוך כל המים השוטפים וניצול מכולם. וזה בחינת קריעת ים סוף, שהלכו ביבשה בתוך הים. כשאוחזין הכלי מלחמה ללחום עם המונעים אותו מנקודת האמת, בזה בעצמו כבר נצח הרבה, כי כל עובדא ותנועה קלה שהאדם מתגבר לעשות בשביל התקרבות לצדיק הוא יקר מאד בעיני השם יתברך, ותכף הוא מנצח הרבה, נצחון אמיתי ונצחי, שישאר קיים לנצח.
לפעמים יכול האדם ליפול חס ושלום על ידי האמת דייקא, כי יודע בנפשו שבאמת קלקל ופגם הרבה, וגם עתה הוא כמו שהוא, ועל כן מסיתו הבעל דבר לדחותו לגמרי על ידי האמת הזה.
אבל כבר גילה לנו הצדיק האמת, שהאמת לאמיתו אינו כן, כי צריך כל אדם להתחזק עצמו בהשם יתברך תמיד, ואפילו בשאול תחתיות, חס ושלום, ידע ויאמין שהוא סמוך עדיין להשם יתברך ואין שום יאוש בעולם, ויכולין לשוב גם משם ולהתקרב להשם יתברך באמת.
כי בוודאי צריכין לשמור את עצמו מן החטא ואפילו מפגם כל שהוא, אבל אף על פי כן אפילו אם נכשל כמו שנכשל, אפילו אלפים ורבבות פעמים חס ושלום, אף על פי כן בכל עת ורגע חסדי ה' לא תמנו, ויכולין לקרב עצמו לה' יתברך בכל עת ומכל מקום שהוא כי לגדולתו יתברך אין חקר.
ועל ידי התקרבות להצדיק יכול להתהפך הכל לטובה בחינת 'עוונות נתהפכין לזכויות' וזהו עיקר האמת לאמיתו.

{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב קיז'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה