אב"י הנחל - חלק ג' - מכתב קלב'

(עצמי ובשרי, גיבור נמרץ, שיש לו לב חזק ותקיף ללבוש רוח גבורה! אני נכסף ומשתוקק מאד...)
(עיקר קיומנו עכשיו בסוף הגלות שאנו נעים ומטולטלים ונדים ומטולטלים בחשכת אפלתנו הוא רק על ידי הצדיק וכו').
עכשיו בעוצם חשכת אפלתנו, עיקר חיותנו ותקותנו ועיקר קיומנו הוא רק על ידי הצדיק, שהוא הרועה שלנו האמיתי, שמחייה ומתקן, שמקרב כל הרחוקים והנדחים שבעולם, שכולם ישובו להשם יתברך באמת ויעמדו על עמדם, שלא יפלו בדעתם מכל מה שעבר עליהם, יהיה איך שיהיה, רק להתחיל בכל פעם מחדש, ויחייה את עצמו בהחסד חינם שהמשיך הצדיק בעולם.
עיקר התגלות אלקותו ומלכותו יתברך לכל באי עולם הוא על ידי בחינת זכרון, שצריכין לשמור את הזכרון מאד; ועיקר הזכרון הוא, להתגבר מאד לקשר היטב במוחו ודעתו וליבו אור הזריחה הקדוש והנורא עד אין סוף שמאיר לנו הצדיק האמת, ולא ישכח אותו לעולם.
כל אחד, על ידי חטאיו גורם הסתלקות אור אלקותו יתברך, שעל ידי זה אין יכולים לידע מהשם יתברך, חס ושלום. ועיקר התיקון שלנו ושל חטאי כל הדורות הוא על ידי הצדיק האמת, אשר הוא סותם עיניו מחיזו דהאי עלמא לגמרי ואין לו שום הסתכלות כלל בזה העולם.
אף גם הוא מקבל על עצמו כל העינויים וכל היסורים קשים בשביל השם יתברך ובשביל תיקון נפשות ישראל, עד שזוכה לבטל עצמו אל התכלית בתכלית הביטול במדרגה גבוה מאד מאד, עד שזוכה להמשיך תיקונים משם לגלות אלקותו יתברך לעין כל, עד שיעורר בתשובה גם לכל הרחוקים מאד מאד.
ועיקר נפלאות עבודתו הקדושה הנפלאה והנוראה מאד הוא בראש השנה, כאשר שמענו מפיו הקדוש שאמר, שכל עניינו ועיסקו הוא ראש השנה.
{קשר דלת.}
העיקר התיקון - להמשיך אור הדעת של הצדיק לתוך הלב. כי כל זמן שלא נמשך (קשר דעת) הצדיק לתוך הלב היטב (אזי עדיין) עד שלא נשכח אותו לעולם, אזי עדיין אין יודעים ממנו יתברך כלל, וכולנו כצאן תעינו, נעים ונדים ומטולטלים, ונשלכנו למקומות הרחוקים מן הקדושה מאד, עד שהגענו להקצה והסוף של ישראל וכו'. אוי ואבוי! אוי מה היה לנו בדור היתום הזה, דור העני הזה! אוי לנו על שברים מרים כאלה! אוי לנו כי שודדנו! להיכן נלך? להיכן נפנה לעזרה? מי יעזור לנו? מי יעמוד בעדנו? מי יחמול עלינו? מי יתקן נפשנו? מי יעורר אותנו משנתנו לשוב להשם יתברך באמת?
אבל נגד כל זה, חמל עלינו השם יתברך ושלח לנו מקודם הצדיק האמת, מנהיג אמיתי, שהוא רחמן גדול באמת ויודע איך לרחם על כל אחד.

{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב קלב'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה