כי כלל ההתרחקות מהשם יתברך, וכל עיקר התיקון, התקוה לזכות לתשובה כל הרחוקים מאד מאד, שכמעט אבדה תקותם, בבחינת "ואומר אבד נצחי ותוחלתי", שעל ידי זה מאירין פני תבל...
על ידי הספרים הקדושים של הצדיק זוכין לעצות שלמות, שכל אחד יכול לתת עצה לנפשו בכל מקום אשר הוא שם.
שזה עיקר תיקון התשובה, שיתגבר לשוב להשם יתברך מכל מקום אשר הוא שם, אפילו אם נדמה לו שנתעה מאד מאד בעוונותיו הרבים, כי אין מקום בעולם שאין שם עצה ותקוה לצאת משם, רק שנעלם ממנו העצה על ידי קלקוליו הרבים; אבל על ידי אמונת חכמים בהצדיק הגדול, יש עצה בכל מקום שבעולם.
הצדיק מוריד ומשפיל עצמו לכל הרחוקים מאד מאד, להמשיך להם קדושת התורה לכל המקומות אשר הם שם.
והוא משתדל למצוא בהם איזה נקודות טובות, ומוריד ומשפיל עצמו אליהם, למקומות שהם שם, וממשיך להם אור קדושת התורה למקומם, ועל ידי זה הוא מקרב כל הרחוקים מאד להשם יתברך; ועל ידי עוצם ענותנותו וחכמתו העמוקה, כשרואה בהם איזה נקודה טובה כל שהוא (בעלמא), אף על פי שהוא רחוק מקדושת התורה מאד, מוריד עצמו אליהם לעוררם ולקרבם להשם יתברך.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב קצד'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
על ידי הספרים הקדושים של הצדיק זוכין לעצות שלמות, שכל אחד יכול לתת עצה לנפשו בכל מקום אשר הוא שם.
שזה עיקר תיקון התשובה, שיתגבר לשוב להשם יתברך מכל מקום אשר הוא שם, אפילו אם נדמה לו שנתעה מאד מאד בעוונותיו הרבים, כי אין מקום בעולם שאין שם עצה ותקוה לצאת משם, רק שנעלם ממנו העצה על ידי קלקוליו הרבים; אבל על ידי אמונת חכמים בהצדיק הגדול, יש עצה בכל מקום שבעולם.
הצדיק מוריד ומשפיל עצמו לכל הרחוקים מאד מאד, להמשיך להם קדושת התורה לכל המקומות אשר הם שם.
והוא משתדל למצוא בהם איזה נקודות טובות, ומוריד ומשפיל עצמו אליהם, למקומות שהם שם, וממשיך להם אור קדושת התורה למקומם, ועל ידי זה הוא מקרב כל הרחוקים מאד להשם יתברך; ועל ידי עוצם ענותנותו וחכמתו העמוקה, כשרואה בהם איזה נקודה טובה כל שהוא (בעלמא), אף על פי שהוא רחוק מקדושת התורה מאד, מוריד עצמו אליהם לעוררם ולקרבם להשם יתברך.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב קצד'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה