אפילו מי שנתרחק לקצוי ארץ וים רחוקים ויצאו חוץ לתחום וגבול קדושת ישראל והתורה לגמרי, אף על פי כן אותן שנתרחקו, תמיד בכל מקום שהוא שם, בקצוי ארץ, אם ירצה יכול להחיות את עצמו בהחידושי תורה הנפלאה שגילה לנו, שהניח לנו ירושה טובה כזאת, השארה נפלאה ונוראה כזאת, שרק בזה אנו מנחמים עצמנו.
הבעל הבית של העולם, בתוקף החושך הארוך המר הזה, הצדיק האמת, שהוא בחינת ראש בית - אין לנו שום תפיסה בו, ואין אנו יכולים לינוק ממנו ולשאוב חיות ממוחו הקדוש, כי אם דרך פתחי פיו הקדוש, שדרך שם יוצאים יוצאים, מפנימיות מוחו אלינו, ומגלה לנו אלקותו וגדולתו יתברך על ידי ההארה הנפלאה שגילה לנו, שהניח לנו ירושה טובה כזאת, השארה נפלאה ונוראה, (השארה נפלאה ונוראה) כזאת, שרק בזה אנו מנחמים עצמנו, שדרך שם יוצא כטיפה מן הים מפנימיות מוחו, לעשות עמנו נוראות ונפלאות גדולות, עד שנזכה לשבוע מטובו.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רכ'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
הבעל הבית של העולם, בתוקף החושך הארוך המר הזה, הצדיק האמת, שהוא בחינת ראש בית - אין לנו שום תפיסה בו, ואין אנו יכולים לינוק ממנו ולשאוב חיות ממוחו הקדוש, כי אם דרך פתחי פיו הקדוש, שדרך שם יוצאים יוצאים, מפנימיות מוחו אלינו, ומגלה לנו אלקותו וגדולתו יתברך על ידי ההארה הנפלאה שגילה לנו, שהניח לנו ירושה טובה כזאת, השארה נפלאה ונוראה, (השארה נפלאה ונוראה) כזאת, שרק בזה אנו מנחמים עצמנו, שדרך שם יוצא כטיפה מן הים מפנימיות מוחו, לעשות עמנו נוראות ונפלאות גדולות, עד שנזכה לשבוע מטובו.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רכ'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה