השקר אינו ממידת ישראל כלל אלה ממידת עשו, כמו שכתוב: "וישטם עשו את יעקב". כשם שמידת השקר מרעה מאד, כן מידת האמת משובחת מאד, כי הוא גורם צרות רבות ורעות וכפירות ואפיקורסות, וצרות רבות ורעות, ורבים נכשלו בו...ואז יהיה טוב לב, וגם לאחרים.
עיקר תיקון העצה הוא, כשגומרים עם העצה מה שצריכין, כי מה שבא על עצה במלחמה ומצליח על ידה לפי שעה, ואחר כך נתהפך הגלגל ונופל על ידי זה, בודאי אין זה עצה טובה, ועיקר העצה הטובה הוא, כשזוכה על ידה לאחרית טוב.
ועל כן, כל העצות העכו"ם הם עצות נבערות, כי אף על פי שמצליחים על ידה לפי שעה ומושלים על ישראל, אבל אחריתם עדי אובד, ועליהם נאמר: "ה' הפיר עצת גויים הניא מחשבות עמים", בחינת "עוצו עצה ותופר" וכו', כי הם מתיעצים בכל פעם לכלות ישראל לגמרי, חס ושלום, כמו שכתוב: "על עמך יערימו סוד ויתיעצו על צפוניך, אמרו לכו ונכחידם מגוי ולא יזכר שם ישראל עוד". אבל הקדוש ברוך הוא מצילנו מידם, ולא יניחם לגמור עצתם, עצות הפוכות מן האמת, שמכניסים עצות הפוכות מן האמת.
עיקר התיקון של העצה הוא על ידי ההתחברות והשלום והאהבה, ועל ידי זה זוכין לשלמות העצה, שעל ידי זה נתגלה עצות עמוקות של הצדיק, שמאירין...
שנמשכים עד הרגלין, לכל המדרגות התחתונות מאד, על ידי זה ישובו ישראל להשם יתברך.
חשכת לילה הוא בחינת חשכת העצה, ואור יום, זה בחינת "מגלה עמוקות מיני חושך", בחינת התגלות עמקות העצה, כי עיקר העצה צריכין בעת החושך, בעת שאין יודעים לתת עצה לנפשו, אז צריכין לבקש הרבה מהשם יתברך שיתקנה בעצה טובה מלפניו.
...אשר גזר עליו ה' מעת תחילת הויתו בבטן אימו שיהיה...כדי שירים את דגל רבינו ז"ל בעולם, ויפתח עיניהם וליבם של ישראל שיראו ויבינו בהתגלות...
ויודיע ויגלה לכל העם שבזה כל עיקר גאולתנו ופדות נפשנו.
שיכניע וישבר ויבטל את השקר בדור של עכשיו.
שכולם יראו ויבינו את האמת המאיר...
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רלז'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
עיקר תיקון העצה הוא, כשגומרים עם העצה מה שצריכין, כי מה שבא על עצה במלחמה ומצליח על ידה לפי שעה, ואחר כך נתהפך הגלגל ונופל על ידי זה, בודאי אין זה עצה טובה, ועיקר העצה הטובה הוא, כשזוכה על ידה לאחרית טוב.
ועל כן, כל העצות העכו"ם הם עצות נבערות, כי אף על פי שמצליחים על ידה לפי שעה ומושלים על ישראל, אבל אחריתם עדי אובד, ועליהם נאמר: "ה' הפיר עצת גויים הניא מחשבות עמים", בחינת "עוצו עצה ותופר" וכו', כי הם מתיעצים בכל פעם לכלות ישראל לגמרי, חס ושלום, כמו שכתוב: "על עמך יערימו סוד ויתיעצו על צפוניך, אמרו לכו ונכחידם מגוי ולא יזכר שם ישראל עוד". אבל הקדוש ברוך הוא מצילנו מידם, ולא יניחם לגמור עצתם, עצות הפוכות מן האמת, שמכניסים עצות הפוכות מן האמת.
עיקר התיקון של העצה הוא על ידי ההתחברות והשלום והאהבה, ועל ידי זה זוכין לשלמות העצה, שעל ידי זה נתגלה עצות עמוקות של הצדיק, שמאירין...
שנמשכים עד הרגלין, לכל המדרגות התחתונות מאד, על ידי זה ישובו ישראל להשם יתברך.
חשכת לילה הוא בחינת חשכת העצה, ואור יום, זה בחינת "מגלה עמוקות מיני חושך", בחינת התגלות עמקות העצה, כי עיקר העצה צריכין בעת החושך, בעת שאין יודעים לתת עצה לנפשו, אז צריכין לבקש הרבה מהשם יתברך שיתקנה בעצה טובה מלפניו.
...אשר גזר עליו ה' מעת תחילת הויתו בבטן אימו שיהיה...כדי שירים את דגל רבינו ז"ל בעולם, ויפתח עיניהם וליבם של ישראל שיראו ויבינו בהתגלות...
ויודיע ויגלה לכל העם שבזה כל עיקר גאולתנו ופדות נפשנו.
שיכניע וישבר ויבטל את השקר בדור של עכשיו.
שכולם יראו ויבינו את האמת המאיר...
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רלז'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה