בודאי מי שאינו חפץ כלל לשוב לה' ואינו מתעורר כלל לחשוב על אחריתו ותכליתו הנצחי, בודאי לא יועילו לו שום עצה ותחבולה; אבל מי שיש לו מוח בקדקדו, ומשים אל ליבו קצת מה שעשה ונעשה בעולם, ואיך הוא חולף ועובר ביגון ואנחה וצער וכעס ומכאובות וכו', וסופו לעפר ישוב, ומה יעשה ליום פקודה וכו'; רק שנדמה לו שאי אפשר לו עוד לשוב, כי יצרו תקפו, והמניעות מהפרנסה, ומהחולקים והמלעיגים, ומאשתו ובניו וכו', רבו מאד מאד - אליהם תטוף מלתי, אליהם דברינו, ועמהם אנו עוסקים לדבר באמת ובתמים, שעיקר העצה, שיאמין שהבקשה והחיפוש בעצמו יקר מאד מאד אצל השם יתברך, דהיינו מה שרואה בעצמו גודל ריחוקו, שנתרחק כל כך מקדושת ישראל למקומות הרחוקים וכו' הנקראים מקומות המטונפים, ששם כביכול אי אפשר למצוא כבודו יתברך, בבחינת "וכבודי לאחר לא אתן", אבל אף על פי כן הוא שואל ומבקש ומחפש "איה מקום כבודו", על ידי זה הוא עולה בתכלית העליה.
עיקר הרפואה הוא על ידי השמחה, כי שמחה צריכין מראש, (מהראש) ועד סוף, שתכף כשאדם רוצה לשוב, הוא עברה גדולה כשיש לו עצבות ומרה שחורה, חס ושלום, וצריך לשמח את עצמו בכל יום ובכל עת במה שלא עשני גוי וכו', והעיקר, לבקש ולחפש אחר הרבי האמיתי וחבר אמיתי, שיורהו וילמדהו דרכים ועצות אמיתיות, עצות עמוקות, דרכי התשובה איך להתקרב להשם יתברך, ואז בודאי יזכה לאחרית טוב.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רצא'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
עיקר הרפואה הוא על ידי השמחה, כי שמחה צריכין מראש, (מהראש) ועד סוף, שתכף כשאדם רוצה לשוב, הוא עברה גדולה כשיש לו עצבות ומרה שחורה, חס ושלום, וצריך לשמח את עצמו בכל יום ובכל עת במה שלא עשני גוי וכו', והעיקר, לבקש ולחפש אחר הרבי האמיתי וחבר אמיתי, שיורהו וילמדהו דרכים ועצות אמיתיות, עצות עמוקות, דרכי התשובה איך להתקרב להשם יתברך, ואז בודאי יזכה לאחרית טוב.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רצא'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה