[תפילה]
"אבי, אב הרחמן, אב החסד, חמול עלי בחמלתך הגדולה ובחנינותיך האמיתיים, בעוצם רחמנותך וחנינותיך, בעוצם חמלתך וחנינותיך, ולמדני והוריני באיזה דרך, באיזה אופן, באיזה זכות, באיזה עצה ותחבולה אזכה אנכי גם כן..."
"אבי, אב הרחמן, אב החסד, הושיעני ועזרני מהרה, וחמול עלי בחמלתך הגדולה ובחנינותיך האמיתיים, ולמדני והוריני באיזה דרך, באיזה אופן, באיזה זכות, באיזה עצה ותחבולה אזכה גם אנכי גם כן להשיג השגת אלהותך, אשר לכך נוצרתי, כאשר אתה ידעת, כי לא נבראתי בעולם השפל הזה אלא כדי לרדוף אחר התכלית הטוב הזה, להשיג השגת אלהותך יתברך.
ריבונו של עולם, אתה ידעת גודל התרחקותי התרחקותי מהשגת אלוקות, כי לא די שלא נזהרתי לקיים כל דברי תורתך ומצותיך אשר על ידם זוכין להשיג אותך, אף גם עשיתי מה שעשיתי ופגמתי מה שפגמתי וקלקלתי מה שקלקלתי, והרע בעיניך עשיתי בשאט-נפש. [ותזכני] להשתדל ולהתקרב דייקא להצדיק הגדול במעלה ביותר, שיש לו כוח ליחד למטה מטה ביותר, למקומות הנמוכים והרחוקים מהקדושה ביותר, ולבטל כל הקליפות והסטרא-אחרא הנאחזין אפילו בהמינים וכופרים גמורים, ולהוציא כל הנפשות שנפלו לשם, לעמקי עמקי הקליפות ביותר, ולהעלותם לתכלית העליה".
הצדיק האמיתי יכול לירד למטה למטה, לעמקי עמקים, למקומות הנמוכים והרחוקים ביותר, ולקבץ הטוב מכל הרחוקים מאד ולהעלותם אל הקדושה בתכלית העליה.
על ידי אהבה שיש בין נפשות ישראל, שכל אחד אוהב את חברו כנפשו, על ידי זה נכללים יחד בהצדיק האמת, שהוא השכל הכולל, חכמה עלאה, שעל ידו שורש המתקת כל הצמצומים והדינים.
כשרואה אדם שיש לו עקמומיות בליבו, בפרט כשיש לו עקמומיות הרבה בליבו, אזי הוא צריך לשים עצמו כבהמה, לסלק דעתו לגמרי כאילו אין לו שום דעת כלל, ויסמוך רק על אמונה וילך רק בתמימות ופשיטות לבד, ואזי זוכה אחר כך לדעת גדול מאד ולפשט עקמומיות שבליבו.
...שנתן את נפשו והשקיע כל כוחו לשוט ולעופף במימי הדעת של הצדיק האמת, שיש לו כוח לירד למטה למטה, לעמקי עמקים, למקומות הנמוכים והרחוקים ביותר, ולשבר ולבטל כל הקליפות והסטרא-אחרא, הנאחזין (בעמקי)...אפילו בהמינים וכופרים גמורים שנפלו לעמקי עמקי הקליפות התהומות שנפלו לשם, (ולהעלותם לתכלית העליה) ולקבץ הטוב מכולם, ולהוציאם משם ולהעלותם אל הקדושה בתכלית העליה.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רסט'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
"אבי, אב הרחמן, אב החסד, חמול עלי בחמלתך הגדולה ובחנינותיך האמיתיים, בעוצם רחמנותך וחנינותיך, בעוצם חמלתך וחנינותיך, ולמדני והוריני באיזה דרך, באיזה אופן, באיזה זכות, באיזה עצה ותחבולה אזכה אנכי גם כן..."
"אבי, אב הרחמן, אב החסד, הושיעני ועזרני מהרה, וחמול עלי בחמלתך הגדולה ובחנינותיך האמיתיים, ולמדני והוריני באיזה דרך, באיזה אופן, באיזה זכות, באיזה עצה ותחבולה אזכה גם אנכי גם כן להשיג השגת אלהותך, אשר לכך נוצרתי, כאשר אתה ידעת, כי לא נבראתי בעולם השפל הזה אלא כדי לרדוף אחר התכלית הטוב הזה, להשיג השגת אלהותך יתברך.
ריבונו של עולם, אתה ידעת גודל התרחקותי התרחקותי מהשגת אלוקות, כי לא די שלא נזהרתי לקיים כל דברי תורתך ומצותיך אשר על ידם זוכין להשיג אותך, אף גם עשיתי מה שעשיתי ופגמתי מה שפגמתי וקלקלתי מה שקלקלתי, והרע בעיניך עשיתי בשאט-נפש. [ותזכני] להשתדל ולהתקרב דייקא להצדיק הגדול במעלה ביותר, שיש לו כוח ליחד למטה מטה ביותר, למקומות הנמוכים והרחוקים מהקדושה ביותר, ולבטל כל הקליפות והסטרא-אחרא הנאחזין אפילו בהמינים וכופרים גמורים, ולהוציא כל הנפשות שנפלו לשם, לעמקי עמקי הקליפות ביותר, ולהעלותם לתכלית העליה".
הצדיק האמיתי יכול לירד למטה למטה, לעמקי עמקים, למקומות הנמוכים והרחוקים ביותר, ולקבץ הטוב מכל הרחוקים מאד ולהעלותם אל הקדושה בתכלית העליה.
על ידי אהבה שיש בין נפשות ישראל, שכל אחד אוהב את חברו כנפשו, על ידי זה נכללים יחד בהצדיק האמת, שהוא השכל הכולל, חכמה עלאה, שעל ידו שורש המתקת כל הצמצומים והדינים.
כשרואה אדם שיש לו עקמומיות בליבו, בפרט כשיש לו עקמומיות הרבה בליבו, אזי הוא צריך לשים עצמו כבהמה, לסלק דעתו לגמרי כאילו אין לו שום דעת כלל, ויסמוך רק על אמונה וילך רק בתמימות ופשיטות לבד, ואזי זוכה אחר כך לדעת גדול מאד ולפשט עקמומיות שבליבו.
...שנתן את נפשו והשקיע כל כוחו לשוט ולעופף במימי הדעת של הצדיק האמת, שיש לו כוח לירד למטה למטה, לעמקי עמקים, למקומות הנמוכים והרחוקים ביותר, ולשבר ולבטל כל הקליפות והסטרא-אחרא, הנאחזין (בעמקי)...אפילו בהמינים וכופרים גמורים שנפלו לעמקי עמקי הקליפות התהומות שנפלו לשם, (ולהעלותם לתכלית העליה) ולקבץ הטוב מכולם, ולהוציאם משם ולהעלותם אל הקדושה בתכלית העליה.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רסט'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה