כשהולכים במדבר, במקומות החיצונים (דייקא - אז כשזוכים), כשזוכים אז למצוא את השם יתברך, אז דייקא השם יתברך חופף וסוכך על האדם לשמרו ולהצילו לבל יפול שם, חס ושלום, ועוזר אותו שיוכל להכניע שם הסטרא-אחרא ולברר משם דייקא את הקדושה, וזוכה לעליה גדולה מאד, בחינת "ירידה תכלית העליה". כשהאדם בבחינת ירידה, בבחינת "ונפיק", שיצא מגבול הקדושה לגמרי, אז דייקא נעלם ונסתר שם קדושה גבוה מאד; וכשזוכה אז לבקש את השם יתברך ולמצאו שם, אזי זוכה אז דייקא לבחינת קדושה גבוה מאד, ששומר ומגן תמיד על האדם בכל עת סכנה, שצריכים שמירה אז כשהוא בבחינות, בבחינת יציאה מן בית הקדושה.
בכוח הצדיק, עתידים ישראל להיות למעלה מכל האומות ולהכניע כולם תחת רגלינו, ויתנו את הדין והמשפט על כל האומות כפי מה שאנו רוצים, ולשפוט אותם ולדון אותם כרצוננו.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רנט'}
בכוח הצדיק, עתידים ישראל להיות למעלה מכל האומות ולהכניע כולם תחת רגלינו, ויתנו את הדין והמשפט על כל האומות כפי מה שאנו רוצים, ולשפוט אותם ולדון אותם כרצוננו.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רנט'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה