צריך לשמור בשר הגוף שלא לקלקלו; שלא לקלקל צלם דמות האדם שכלול מכל העולמות, ויש לו בכוח - בכל אבר ואבר מראשו ועד רגליו בכל חלק מבשר גופו - להמשיך העולם להשם יתברך.
כי כל חלק מחלקי גופו מיוחד כנגד חלק מחלקי עולם וכנגד כמה נפשות, כי אין שום שערה באדם, וכן אין בו שום גיד ושום חתיכה מחלקי בשרו ועורו, שאין תלויין בו כמה וכמה נפשות ועולמות, (ועל כן צריך לשמור שלא לקלקל תבנית גופו, שעל ידי זה יכולין) ויכולין להחזיר כל העולם להשם יתברך, כפי מה שזוכה להאיר האמת באורי התורה בגופו, וכו'.
כל אחד מישראל יש לו כוח להחזיר כל העולם בתשובה, ולקשר ולהעלות כל העולמות להשם יתברך, כי הוא כלול מכל העולמות, כי נשמתו מן העליונים וגופו מן התחתונים, ועל ידי התקשרות נפשו בגופו הוא יכול לקשר כל העולמות לקרבם להשם יתברך. וכשנסתלק, ונפשו עולה למעלה וגופו נשאר למטה בתוך הארץ - זה בחינת קלקול השלום שהיה בין נשמתו וגופו בחיים חיותו - כי התחברות הנשמה והגוף זה בחינת שלום, כי עיקר השלום הוא בין שני הפכים, והנשמה והגוף (והגוף) והנשמה הם שני הפכים, וכשהם מקושרים יחד בחיים חיותם, זה בחינת שלום, וכשנסתלק הנשמה מהגוף, זה בחינת קלקול השלום.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב שב'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
כי כל חלק מחלקי גופו מיוחד כנגד חלק מחלקי עולם וכנגד כמה נפשות, כי אין שום שערה באדם, וכן אין בו שום גיד ושום חתיכה מחלקי בשרו ועורו, שאין תלויין בו כמה וכמה נפשות ועולמות, (ועל כן צריך לשמור שלא לקלקל תבנית גופו, שעל ידי זה יכולין) ויכולין להחזיר כל העולם להשם יתברך, כפי מה שזוכה להאיר האמת באורי התורה בגופו, וכו'.
כל אחד מישראל יש לו כוח להחזיר כל העולם בתשובה, ולקשר ולהעלות כל העולמות להשם יתברך, כי הוא כלול מכל העולמות, כי נשמתו מן העליונים וגופו מן התחתונים, ועל ידי התקשרות נפשו בגופו הוא יכול לקשר כל העולמות לקרבם להשם יתברך. וכשנסתלק, ונפשו עולה למעלה וגופו נשאר למטה בתוך הארץ - זה בחינת קלקול השלום שהיה בין נשמתו וגופו בחיים חיותו - כי התחברות הנשמה והגוף זה בחינת שלום, כי עיקר השלום הוא בין שני הפכים, והנשמה והגוף (והגוף) והנשמה הם שני הפכים, וכשהם מקושרים יחד בחיים חיותם, זה בחינת שלום, וכשנסתלק הנשמה מהגוף, זה בחינת קלקול השלום.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב שב'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה