רוב בני-אדם שאינם גיבורי כוח כראוי, קשה להם מאד לשוב בתשובה, כי מאחר שכבר התגבר עליהם יצרם ולא התגברו לכבוש אותו, על כן מאחר שכבר נלכדו במה שנלכדו, בודאי קשה להם לשוב בתשובה. ובפרט שיש שירדו ונפלו ונתרחקו מאד עד שליבם בבחינת "ליבי סחרחר", שהקליפה שנדבק בהם בעוונותיהם, מעמקת [מעקמת] ומסבבת הלב בעיקומים וסיבובים ובלבולים הרבה - ("עס פאר דרייט דאס הארץ") ("היא מסבבת ומבלבלת את הלב"). על כן עצתם ותיקונם, לבלות ימיו לדרוש ולבקש ולחפש אחר הרבי האמיתי וחבר אמיתי, שיורהו וילמדהו מכל מקום שהוא דרכים ועצות אמיתיות, עצות עמוקות, איך להתקרב להשם יתברך מכל מקום שהוא, מכל מקומות המטונפים שנפלו.
והעיקר דרך התשובה - שאף על פי שנפלו למקומות המטונפים ששם נעלם כבודו מאד, אף על פי כן יחפשו ויבקשו את השם יתברך תמיד, וישאלו וידרשו בכל עת "איה מקום כבודו" וכו', בבחינת "ובקשת משם את ה' אלוקיך ומצאת" וכו', ובקשם משם - "משם" דיקא, מכל מקום שירד ונפל לשם, אפילו לבחינת מקומות המטונפים, משם דיקא צריכין לבקש בכל לבבו ובכל נפשו את השם יתברך, ועל ידי זה בודאי סוף כל סוף יזכו למצוא אותו יתברך, ותתהפך הירידה הגדולה לעליה, בבחינת "ירידה תכלית העליה".
צריך להשתדל לילך ולבוא על ראש-השנה אל הקיבוץ הקדוש של כשרים ויראים אמיתיים, המקושרים אל הצדיק הגדול האמיתי, שהוא בחינת משיח, שבו תלוי הגאולה האחרונה, שיש כוח בקולו לעורר ולהחזיר את כל העולם למוטב, בתשובה.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רפח'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
והעיקר דרך התשובה - שאף על פי שנפלו למקומות המטונפים ששם נעלם כבודו מאד, אף על פי כן יחפשו ויבקשו את השם יתברך תמיד, וישאלו וידרשו בכל עת "איה מקום כבודו" וכו', בבחינת "ובקשת משם את ה' אלוקיך ומצאת" וכו', ובקשם משם - "משם" דיקא, מכל מקום שירד ונפל לשם, אפילו לבחינת מקומות המטונפים, משם דיקא צריכין לבקש בכל לבבו ובכל נפשו את השם יתברך, ועל ידי זה בודאי סוף כל סוף יזכו למצוא אותו יתברך, ותתהפך הירידה הגדולה לעליה, בבחינת "ירידה תכלית העליה".
צריך להשתדל לילך ולבוא על ראש-השנה אל הקיבוץ הקדוש של כשרים ויראים אמיתיים, המקושרים אל הצדיק הגדול האמיתי, שהוא בחינת משיח, שבו תלוי הגאולה האחרונה, שיש כוח בקולו לעורר ולהחזיר את כל העולם למוטב, בתשובה.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רפח'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה