אב"י הנחל - חלק ג' - מכתב שמו'

מחמד ליבי ועיני, מר...
השזור וקלוע בחבלי עבותות אהבה אל הצדיק, שהוא חידוש פלא נורא כזה, שלא היה כמוהו ולא יהיה כמוהו, שיש לו כח בקול תורתו להפוך כל העולם מרע לטוב, להעלותם ולתקנם בתכלית השלמות, והוא עיקר החידוש והפלא של כל הבריאה...שיש לו כח בקול תורתו להפוך כל העולם מרע לטוב ויתתקן הכל, והוא יגמור הכל כרצונו, להביא הכל אל התכלית הטוב האמיתי.
עיקר התיקון לבחינת המחלוקת שיש על הצדיק האמת ואנשיו בכל דור ודור, שזה עיקר בחינת מלחמת עמלק, עיקר התיקון לזה - להתנהג בתמימות ובפשיטות ובאמת, ולזעוק מאד להשם יתברך שיורהו האמת לאמיתו; והחפץ באמת מוסרין לו מלאך של אמת, עם הצדיק שהוא מובחר שבין הצדיקים האמיתיים המובחרים יחיד הדורות, שגילה אמת כזה בעולם, שאי אפשר לקלקלו בשום אופן.
עיקר מצוות נר חנוכה הוא להדליק ולהאיר אור האמת בעולם, שיזכו הכל לידע מהיכן האמת. ועל כן צריכין לכון בהדלקת נר חנוכה שנזכה על ידי זה להמשיך הארת האמת, ונזכה להתקרב להצדיק האמת, שהוא מובחר האמת שבין הצדיקים האמיתיים המובחרים יחידי הדורות, שמדליק ומאיר ומבטל כל החשכות וכל אהבות הנפולין, ומקשר לב כל נפשות ישראל להשם יתברך באור גדול, בכל מיני חושך ואפלה, ומצילם משטף מים רבים, (שהם בחינת מימי המבול), המתגברים בכל פעם להחריב את העולם, חס ושלום; שמהארה הזאת נדלק ומאיר נר חנוכה הקדוש, אנו ממשיכין עלינו אורו הגדול של הצדיק האמת שהוא בחינת שלמות הגאולה שתהיה על ידי משיח צדקינו, ועל כן צריכין לכון בהדלקת נר חנוכה, שנזכה על ידי זה להמשיך וכו', כנ"ל...שהוא ראש מובחר האמת שבין הצדיקים המובחרים יחידי הדורות.
צריך לזכור היטב היטב כל ימי חייו, בכל יום ויום, גודל חסדי המקום וניסים ונפלאות שעשה עימו, שהוציאו וקרבו להצדיק האמת, המודיע, שמודיע לו כי עדיין ה' עימו, ולא יעזוב את חסדו ממנו לנצח. ואף על פי שעובר עליו מה שעובר, אף על פי כן בודאי החסד והטובה שעשה עימו השם יתברך בודאי אינו לריק, חס ושלום, וסוף כל סוף יגמור השם יתברך את שלו ויזכה לשוב למקורו, להתקרב לעבודתו יתברך ולמצוא אבדותיו בשלמות, כי "דבר אלקינו יקום לעולם".

{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב שמו'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה