עיקר עלית הכבוד הוא על ידי שמקרבין גרים ובעלי תשובה, את מי שראוי לקרב, וכל זמן שהכבוד הוא בגלות, את מי...
התכבדו כמו שצריכין לכבד את מי שמכבד יראי ה' האמיתיים בכל מיני כבוד והידור.
השם יתברך, ברוב מצפוני סתרי דרכיו והנהגותיו הנעלמים מכל רעיון ומכל חקר, המטיר על הארץ גשם שוטף וזרם מים של כפירות ואפיקורסות מארובות השמים אשר פתח בימים האלה, עד אשר נתכסו כל ההרים הגבוהים, שהם הנכבדים ואנשי השם. ועל כל זה, ברוב חמלתו, הקדים רפואה למלחמתנו, ושלח לנו בדורותינו אלה את הצדיק האמת, שהוא ינחמנו ממעשינו ומעצבון ידינו, וצוה לו לבנות התבה של האמת והאמונה, אשר כל מי שרוצה, שחפץ בחיים ורוצה להנצל מהמבול של האפיקורסות, מחבלו של משיח, בוא יבוא בחדריו ויסגר בדלתותיו ויחבא ויחסה בצילו, (שהוא) צל החכמה והדעת. גם כי, מי יהלל, מי ימלל עוצם גבורותיו ונוראותיו ונפלאותיו, בפלאי פלאותיו, אשר הפליא להראות (לגלות) בעולם בהדר תפארת ספריו הקדושים השתולים ונטועים בגן ה', ונמשכים ונובעים משרשי התורה שבכתב ובעל פה, ונלקחים משדה החכמה העליונה עלאה דעלאה, דאוריתא נפקת מתמן, להכין ולהזמין טרף ומזון לכל נפשות ישראל, מזונא דנשמתא ורוחא ונפשא, שיתענגו ויתעדנו בנעימת החכמה והתבונה הרוחניות דרוחניות, הנאמנים ומועילים לעד, להצמיח גאולתנו ופדות נפשנו.
מי ימלל עוצם נשגבות גבורותיו ונוראותיו, אשר הפליא בפלאי נפלאותיו להראות ולגלות בעולם הדר תפארת התגלות תורותיו ומעשיותיו הנוראים, השתולים ונטועים.
(הנובעים ויוצאים מהנחל הנובע, ממעין היוצא מגן ה', ונלקחים...)
התכבדו כמו שצריכין לכבד את מי שמכבד יראי ה' האמיתיים בכל מיני כבוד והידור.
השם יתברך, ברוב מצפוני סתרי דרכיו והנהגותיו הנעלמים מכל רעיון ומכל חקר, המטיר על הארץ גשם שוטף וזרם מים של כפירות ואפיקורסות מארובות השמים אשר פתח בימים האלה, עד אשר נתכסו כל ההרים הגבוהים, שהם הנכבדים ואנשי השם. ועל כל זה, ברוב חמלתו, הקדים רפואה למלחמתנו, ושלח לנו בדורותינו אלה את הצדיק האמת, שהוא ינחמנו ממעשינו ומעצבון ידינו, וצוה לו לבנות התבה של האמת והאמונה, אשר כל מי שרוצה, שחפץ בחיים ורוצה להנצל מהמבול של האפיקורסות, מחבלו של משיח, בוא יבוא בחדריו ויסגר בדלתותיו ויחבא ויחסה בצילו, (שהוא) צל החכמה והדעת. גם כי, מי יהלל, מי ימלל עוצם גבורותיו ונוראותיו ונפלאותיו, בפלאי פלאותיו, אשר הפליא להראות (לגלות) בעולם בהדר תפארת ספריו הקדושים השתולים ונטועים בגן ה', ונמשכים ונובעים משרשי התורה שבכתב ובעל פה, ונלקחים משדה החכמה העליונה עלאה דעלאה, דאוריתא נפקת מתמן, להכין ולהזמין טרף ומזון לכל נפשות ישראל, מזונא דנשמתא ורוחא ונפשא, שיתענגו ויתעדנו בנעימת החכמה והתבונה הרוחניות דרוחניות, הנאמנים ומועילים לעד, להצמיח גאולתנו ופדות נפשנו.
מי ימלל עוצם נשגבות גבורותיו ונוראותיו, אשר הפליא בפלאי נפלאותיו להראות ולגלות בעולם הדר תפארת התגלות תורותיו ומעשיותיו הנוראים, השתולים ונטועים.
(הנובעים ויוצאים מהנחל הנובע, ממעין היוצא מגן ה', ונלקחים...)
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב תיג'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה