אב"י הנחל - חלק ג' - מכתב שנא'

הסטרא-אחרא מתקנאת מאד בההתפארות שהשם יתברך מתפאר בנו על ידי קיום התורה והמצוות, ועל כן מתגברים בכל דור לבטל את התורה, חס ושלום, "להשכיחם תורתך", בכדי שעל ידי זה ממילא יתבטל ההתפארות הנ"ל. רק הצדיק האמת, העוסק בכל דור לקרב את ישראל לאביהם שבשמים ולהגדיל ולהוסיף בכל פעם אור ההתפארות הזאת, הוא עומד לנגד הסטרא-אחרא להכניע אותה, ועל ידי התגלות ההתפארות, נדלקין ומאירין כל הנורות והאורות העליונים, ומשם אנו ממשיכין אור הנר של חנוכה. ומחמת שעיקר ההתפארות של השם יתברך הוא על ידי התקרבות הרחוקים, שמתחילים להתחנך בעבודת ה', על כן נקרא "חנוכה" דייקא, מלשון חינוך.
ימי חנוכה הם ימי הודאה, בחינת שעשוע עולם הבא, ואז ממשיכין השמחה מקץ האחרון, מבחינת שלמות הגאולה שתהיה על ידי משיח צדקינו.
עיקר אור של כל האורות שבעולם נמשך מהצדיק הגדול, שהוא בחינת משיח, שהוא עוסק בכל דור להעלות נפשות ישראל מהיכלי התמורות והקליפות, שעיקר התגברותם על ידי עצבות; והצדיק הזה ממשיך השמחה ממקור השמחה גם על הנפשות החלושות והירודות ביותר, שזה בחינת הדלקת נר חנוכה למטה מעשרה טפחים.
אינני מסיח דעתי...אין אתה יוצא מליבי ואיני מסיח דעתי ממך בכל עת! אחי חביבי, דע והאמין, שאני מוכן להקריב את חיי על מזבח אהבתנו האמיתית עד בלי גבול. ה' יודע את ליבי, כי נכסוף נכספתי בכל נפשי מאד לטייל עמך יום יום בגן עדן של הצדיק האמת, ההולך לפנינו תמיד ועוסק עמנו בכל דור לקרבנו להשם יתברך, לתקננו ולקרבנו ולהשיבנו להשם יתברך ולתורתו הקדושה באמת.
כל הטעותים והשקרים נמשכים מבחינת קליפת עמלק, שהוא עיקר בחינת השקר והרע והטומאה והשטן והיצר הרע (והדמיונות הכוזבים), והוא שורש כל (ההטאיות) ההטעיות, שבעולם. ועל כן נצטוינו לזכור מעשה עמלק ולמחות שמו וזכרו מן העולם, כי זה עיקר הגאולה השלמה - הגדלת שמו יתברך על ידי ביטול השקר והטעות, והתגלות האמת בעולם.
קליפת עמלק הוא השונא הגדול, שאינו חפץ בשלום, והוא אורב תמיד לקלקל השלום ולעורר מחלוקת, בפרט על הצדיק האמת ואנשיו הכשרים, שעל ידו היום יכולים כל העולם להתתקן ולשוב להשם יתברך בשלמות, אך מחמת המחלוקת אינם שומעים דבריו כלל; ואפילו כששומעים דבריו, אינם נכנסים בליבם כראוי, רק אדרבא חותרים לסתרם ולדחותם מליבם.

{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב שנא'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה