אמונה היא בחינת כלי לקבל את האור החכמה בתוכה. כי אור השם יתברך בעצמו, כביכול, אי אפשר לקבל מחמת ריבוי אור, ואי אפשר לקבלו כי אם על ידי כמה וכמה כלים, ועיקר כלל כל הכלים של הקדושה נעשין רק על ידי אמונה, כי על ידי אמונה, שמאמינים בו יתברך בלי שום חכמה ושכל, על ידי זה נעשה כלי; וכשזוכה להיות חזק ותקיף באמונתו, אז זוכה אחר כך שיתהוה מבחינת האמונה כלי, עד שיקבל בתוכו בחינת האור, עד שיזכה לאיזה השגה, והכל כפי תוקף האמונה שהיה לו.
והעיקר הוא אמונת חכמים, כי מעוצם גדולתו ורוממותו יתברך, אי אפשר לזכות אפילו לבחינת אמונה, כי אם על ידי החכם והצדיק האמיתי, שזכה על ידי יגיעתו ועבודתו ואמונתו השלמה להשיג השגת אלקותו יתברך...והם יכולים להמשיך לנו מאורו וטובו יתברך, להכניס בנו אמונה הקדושה. וגם מהצדיקים האמיתיים אי אפשר לקבל כי אם על ידי אמונה, דהיינו אמונת חכמים, שצריכין להאמין בהם באמונה לבד, כי גם אור הצדיקים האמיתיים רחוק וגבוה מאיתנו מאד מאד ואין לנו שום השגה ותפיסה בהם...בהצדיק, ואי אפשר לנו להתקרב אליו ולקבל ממנו כי אם על ידי אמונה לבד, (דהיינו אמונת חכמים), כי צריכין כמה וכמה כלים דקדושה לקבל בתוכם את אור הקדושה, ועיקר הכלים נעשין על ידי אמונה חכמים, בבחינת "ויאמינו בה' ובמשה עבדו", כי אי אפשר להאמין בה' כי אם כשמאמינים במשה עבדו, דהיינו בחינת אמונה חכמים. וזה עיקר החילוק וההבדל שבין ישראל לעכו"ם, כי גם חכמי העכו"ם מאמינים בו יתברך.
המקום שבו נולדנו ונתקשרנו בהאמת, באור האמת, בהאהבה חזקה ונשגבה ונוראה, שאין כמוה בעולם...
עלינו להודות ולהלל לה' בקול רינה ותודה על גודל החסד הנפלא והנורא, עד אין סוף ואין תכלית, שעשה השם יתברך עמנו, עמך ועם כל ישראל, לקרבנו, לקרבך, לאור קדוש ונורא כזה, שאי אפשר לדבר בזה כלל, שמקבץ כל הנדחים ואבודים כמונו היום בדור החושך הזה, ומכניסם בתוך הקדושה העליונה, עלאה דעלאה. אשריך וטוב וטוב לך שזכית לזה!
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב שסח'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
והעיקר הוא אמונת חכמים, כי מעוצם גדולתו ורוממותו יתברך, אי אפשר לזכות אפילו לבחינת אמונה, כי אם על ידי החכם והצדיק האמיתי, שזכה על ידי יגיעתו ועבודתו ואמונתו השלמה להשיג השגת אלקותו יתברך...והם יכולים להמשיך לנו מאורו וטובו יתברך, להכניס בנו אמונה הקדושה. וגם מהצדיקים האמיתיים אי אפשר לקבל כי אם על ידי אמונה, דהיינו אמונת חכמים, שצריכין להאמין בהם באמונה לבד, כי גם אור הצדיקים האמיתיים רחוק וגבוה מאיתנו מאד מאד ואין לנו שום השגה ותפיסה בהם...בהצדיק, ואי אפשר לנו להתקרב אליו ולקבל ממנו כי אם על ידי אמונה לבד, (דהיינו אמונת חכמים), כי צריכין כמה וכמה כלים דקדושה לקבל בתוכם את אור הקדושה, ועיקר הכלים נעשין על ידי אמונה חכמים, בבחינת "ויאמינו בה' ובמשה עבדו", כי אי אפשר להאמין בה' כי אם כשמאמינים במשה עבדו, דהיינו בחינת אמונה חכמים. וזה עיקר החילוק וההבדל שבין ישראל לעכו"ם, כי גם חכמי העכו"ם מאמינים בו יתברך.
המקום שבו נולדנו ונתקשרנו בהאמת, באור האמת, בהאהבה חזקה ונשגבה ונוראה, שאין כמוה בעולם...
עלינו להודות ולהלל לה' בקול רינה ותודה על גודל החסד הנפלא והנורא, עד אין סוף ואין תכלית, שעשה השם יתברך עמנו, עמך ועם כל ישראל, לקרבנו, לקרבך, לאור קדוש ונורא כזה, שאי אפשר לדבר בזה כלל, שמקבץ כל הנדחים ואבודים כמונו היום בדור החושך הזה, ומכניסם בתוך הקדושה העליונה, עלאה דעלאה. אשריך וטוב וטוב לך שזכית לזה!
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב שסח'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה