כשהשם יתברך רוצה לרחם על האדם ולהושיעו, עיקר ישועתו על ידי הצדיק האמיתי, הגדול במעלה מאד, שהוא בחינת דוד-משיח, שהוא ממתיק כל המוחין דקטנות, ותכלית קטנות דקטנות עד קצה האחרון, עד אין תכלית, הכל הוא ממתיק בשרשו העליון, הגבוה והנורא מאד, משורש העליון של כל המוחין, שהוא בחינת אין, שהוא למעלה מכל המוחין דגדלות וקטנות, ששם כולא חדא והכל נמתק (משם) שם;
וצדיק הזה דיקא הוא יכול לעזור ולהושיע את כל הדלים והשפלים שבעולם, (ועיקר העניות...) כמו שכתוב: "יחוס על דל ואביון ונפשות אביונים יושיע". ועיקר העניות והדלות הוא העניות מדעת התורה והמצוות, שהוא רחוק מהשם יתברך, חס ושלום. וכשזה העני במעשים רואה פחיתותו ושפלותו, בפרט כשמרגיש חובותיו שהוא חייב להשם יתברך על ידי עוונותיו ופשעיו הרבים, כשהוא מתחיל להתמרמר לפני השם יתברך בלב נשבר ונדכה מאד ומפרש צערו ושיחתו לפני השם יתברך, בודאי תפילתו יקרה וחשובה מאד מאד לפני השם יתברך ופותחת כל תרעין וכו', אבל אף על פי כן עדיין אין לה כוח לפעול פעולתה בשלמות, מחמת תוקף הדינים, שהוא בחינת מוחין דקטנות כי הוא עני מן הדעת, ועל כן עיקר ישועתו על ידי הצדיק הגדול האמיתי, שהוא בחינת משיח, שהוא משתף עצמו עם אלו העניים; אף על פי כן, אף על פי שפגמו מאד ועשו מה שעשו, אף על פי כן רחמיו מתגברים עליהם, והוא מוריד עצמו אליהם ועושה עצמו כמותם וגרוע מהם, כי הוא ענו מכל האדם אשר על פני האדמה, אף על פי כן אינו נופל למוחין דקטנות, חס ושלום, שזהו בחינת תכלית שלמות הענוה של בחינת משה-משיח, שאין אנו יכולים להבין זאת, (מחמת זה רוב העולם טועין בזה, בענין הענוה).
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב שעה'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
וצדיק הזה דיקא הוא יכול לעזור ולהושיע את כל הדלים והשפלים שבעולם, (ועיקר העניות...) כמו שכתוב: "יחוס על דל ואביון ונפשות אביונים יושיע". ועיקר העניות והדלות הוא העניות מדעת התורה והמצוות, שהוא רחוק מהשם יתברך, חס ושלום. וכשזה העני במעשים רואה פחיתותו ושפלותו, בפרט כשמרגיש חובותיו שהוא חייב להשם יתברך על ידי עוונותיו ופשעיו הרבים, כשהוא מתחיל להתמרמר לפני השם יתברך בלב נשבר ונדכה מאד ומפרש צערו ושיחתו לפני השם יתברך, בודאי תפילתו יקרה וחשובה מאד מאד לפני השם יתברך ופותחת כל תרעין וכו', אבל אף על פי כן עדיין אין לה כוח לפעול פעולתה בשלמות, מחמת תוקף הדינים, שהוא בחינת מוחין דקטנות כי הוא עני מן הדעת, ועל כן עיקר ישועתו על ידי הצדיק הגדול האמיתי, שהוא בחינת משיח, שהוא משתף עצמו עם אלו העניים; אף על פי כן, אף על פי שפגמו מאד ועשו מה שעשו, אף על פי כן רחמיו מתגברים עליהם, והוא מוריד עצמו אליהם ועושה עצמו כמותם וגרוע מהם, כי הוא ענו מכל האדם אשר על פני האדמה, אף על פי כן אינו נופל למוחין דקטנות, חס ושלום, שזהו בחינת תכלית שלמות הענוה של בחינת משה-משיח, שאין אנו יכולים להבין זאת, (מחמת זה רוב העולם טועין בזה, בענין הענוה).
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב שעה'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה