אב"י הנחל - חלק ג' - מכתב שפז'

פנימיות לבבך ולבבי יודעים ומרגישים הזכיה אשר זכינו, להתקשר לאור האורות, צח הצחצחות, בחיר מבחירי צדיקיא, נחל נובע מקור חכמה, אשר במעינות חכמת תורתו מאיר בנו אמונה אמיתית דאמיתית, קדושה וישרה, שהיא מקור החכמה, שעל ידה באים להשגות אלקות וחכמתו. לכן הנני מסיתו לטוב, לחשוב מחשבות עמוקות ברצון חזק, להתגבר להגות ספריו תמיד בכל יום, לראות ולשמוע אורות החדשות שבהם, עד שיכנס ריחות, רוחות הקדושות מהדיבורים הקדושים בלבבנו לקיום ולמעשה. כי הבעל דבר אורב על האדם תמיד, והעיקר על אחריתו, בפרט עתה בדורות הללו; ואי אפשר לדלג ולקפוץ על הגיהנום, שהוא זה העולם, כי אם על ידי כח הצדיק האמת ועצותיו הקדושות, העמוקות והתמימות והפשוטות מאד לכל אחד ואחד, בכל מקום ובכל זמן, יהיה איך שיהיה.
"מבשרך לא תתעלם" - היינו, שלא תעלים עיניך מלרחם על בשרך, היינו בשר גופך; כי צריכים לרחם מאד על הגוף, לראות לזככו, כדי שיוכל להודיע לו מכל ההארות וההשגות שהנשמה משגת, כי הנשמה של כל אדם היא רואה ומשגת תמיד דברים עליונים מאד, אבל הגוף אינו יודע מהם, על כן צריך כל אדם לרחם מאד על בשר הגוף, לראות לזכך הגוף, עד שגופא יראה ויחזה השגות עליונות שהנשמה משגת תמיד. וזה בחינת "מבשרי אחזה אלוה", מבשרי דייקא. אבל כשיש לגוף עזות, מבחינת "והכלבים עזי נפש", שהוא עז וחזק בהתאוות, אין הנשמה יכולה לסמוך עצמה ולהתקרב להגוף להודיע לו מההשגות שלה; וזה בחינת "מבשרי אחזה אחזה אלוה", (מבשרי דייקא), על ידי בשר הגוף יחזה אלוה.
היינו...

{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב שפז'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה