אני כותב לך את זה בבית הכנסת רבי מאיר בעל הנס - המקום הקדוש שזכינו להתחבר ולהתקשר בהנחל נובע בשנת תשי"ז, ט"ו בשבט. עיני זולגות דמעות מתוך רוב שמחה.
אני כותב את זה בבית הכנסת רבי מאיר בעל הנס עיני זולגות דמעות מתוך שמחה שזכינו להתחבר ולהתקשר בהנחל נובע במקום קדוש זה בשנת...ורוב המכתבים נכתבו באין מעלה במחשבתי, כמה ענינים נפלאים שכתבתי אז, שהם טובה גדולה לכלל ישראל.
אני מבלה רוב היום והלילה בהתבודדות על ההרים שעל הציון הקדוש ודע אחי שאתה עומד נגד עיני תמיד ואיני שוכח אותך חס ושלום להתפלל בעדך.
(המאיר) הנחל נובע, הצדיק הגדול במעלה מאד, שהוא חידוש שבחידושים, חידוש נפלא ונורא מאד מאד - בעוצם עמקות חכמתו הרמה מאד בעץ החיים, העולה עד רום גבהי מרומים לעלא לעלא, יכול להאיר השגת אלקותו אפילו אם נפל למקום שנפל...המאיר עלינו הארה נפלאה מאור התגלות אלקותו יתברך.
עיקר ההתגרות של הבעל דבר - להעלים ולהסתיר את אור הצדיק האמת, ואין לנו שום עצה ותחבולה, רק שנתגבר ונתאמץ בכל כוחנו לנוס ולפרוח (ולברוח) להצדיק, שדולה ומגלה העצות העמוקות שעליהם גדלה האמונה. דרכי התשובה הוא, שבתחילה מקרבים אותו מלמעלה ומעוררים את ליבו בהתעוררות נפלא להתקרב להשם יתברך, ואחר כך מרחקין אותו ויש לו ירידה ונופל למקומות הרחוקים, ואז צריך להתחזק את עצמו בכל מה שיוכל ולא יניח עצמו ליפול לגמרי, חס ושלום, ואזי - הירידה היא תכלית העליה, כי זוכה להעלות דברים אבודים, שמלובשים שם במדרגות הנמוכות שנפל לשם, וזוכה לחזור ולעלות אל הקדושה במעלה יתרה.
עיקר התגלות הרצון והכנעת מצח הנחש, שהוא שורש חכמת הטבע, הוא על ידי הצדיק.
אלו הנפשות הקדושות, שנפלו גם כן להטעויות והמבוכות של חכמת הטבע, עיקר גמר התיקון והעליה של אלו הנפשות הקדושות שנפלו וכו' כנ"ל, הוא על ידי הצדיק.
כשמוצא מום בישראל ומקטרג עליו, על ידי זה יוכל להרחיק מן הקדושה, מהשם יתברך, ומפרידין הרגלין מהראש, היינו שעושים פירוד בין כלל-ישראל, בחינת רגלין, ובין הצדיק, שהוא ראש בני ישראל, המחשיכים את העולם.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב פב'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אני כותב את זה בבית הכנסת רבי מאיר בעל הנס עיני זולגות דמעות מתוך שמחה שזכינו להתחבר ולהתקשר בהנחל נובע במקום קדוש זה בשנת...ורוב המכתבים נכתבו באין מעלה במחשבתי, כמה ענינים נפלאים שכתבתי אז, שהם טובה גדולה לכלל ישראל.
אני מבלה רוב היום והלילה בהתבודדות על ההרים שעל הציון הקדוש ודע אחי שאתה עומד נגד עיני תמיד ואיני שוכח אותך חס ושלום להתפלל בעדך.
(המאיר) הנחל נובע, הצדיק הגדול במעלה מאד, שהוא חידוש שבחידושים, חידוש נפלא ונורא מאד מאד - בעוצם עמקות חכמתו הרמה מאד בעץ החיים, העולה עד רום גבהי מרומים לעלא לעלא, יכול להאיר השגת אלקותו אפילו אם נפל למקום שנפל...המאיר עלינו הארה נפלאה מאור התגלות אלקותו יתברך.
עיקר ההתגרות של הבעל דבר - להעלים ולהסתיר את אור הצדיק האמת, ואין לנו שום עצה ותחבולה, רק שנתגבר ונתאמץ בכל כוחנו לנוס ולפרוח (ולברוח) להצדיק, שדולה ומגלה העצות העמוקות שעליהם גדלה האמונה. דרכי התשובה הוא, שבתחילה מקרבים אותו מלמעלה ומעוררים את ליבו בהתעוררות נפלא להתקרב להשם יתברך, ואחר כך מרחקין אותו ויש לו ירידה ונופל למקומות הרחוקים, ואז צריך להתחזק את עצמו בכל מה שיוכל ולא יניח עצמו ליפול לגמרי, חס ושלום, ואזי - הירידה היא תכלית העליה, כי זוכה להעלות דברים אבודים, שמלובשים שם במדרגות הנמוכות שנפל לשם, וזוכה לחזור ולעלות אל הקדושה במעלה יתרה.
עיקר התגלות הרצון והכנעת מצח הנחש, שהוא שורש חכמת הטבע, הוא על ידי הצדיק.
אלו הנפשות הקדושות, שנפלו גם כן להטעויות והמבוכות של חכמת הטבע, עיקר גמר התיקון והעליה של אלו הנפשות הקדושות שנפלו וכו' כנ"ל, הוא על ידי הצדיק.
כשמוצא מום בישראל ומקטרג עליו, על ידי זה יוכל להרחיק מן הקדושה, מהשם יתברך, ומפרידין הרגלין מהראש, היינו שעושים פירוד בין כלל-ישראל, בחינת רגלין, ובין הצדיק, שהוא ראש בני ישראל, המחשיכים את העולם.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב פב'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה