אב"י הנחל - חלק ג' - מכתב פג'

ימי זקנה ושיבה קפצו עלינו וכוחנו חלש ודל, ושונאי הנפש רבו וגברו מכל הצדדים כמעט בלי שיעור, ונפשנו מטורפת ביון מצולות, שהוא אש התאוות, טיט עכירת תאוות עולם הזה והבליו, כאבן הנתון בתוך כף הקלע, ואנו מבולבלים ומטורפים מאד, יותר מספינה התועה בלב ים ורוח סערה, והולכים בעולם נע ונד בארץ בלי שום מנוחה והשקט, והרוח סערה הולך וסוער, ואין לנו שום משל ודמיון לכנות ולהדמות עוצם הרחמנות שעלינו, מיום היותנו על האדמה עד היום הזה; ואין לנו שום עצה ותחבולה, רק לרוץ לפרוח (ולברוח) בכל כוחנו להצדיק האמת, "נחל נובע מקור חכמה", שהודיע שאין שום יאוש בעולם כלל, כי יש בכוחו להפוך הכל לטובה, ובכל מקום ובכל זמן ובכל המדרגות, למעלה או למטה, אפילו הרחוקים שנתרחקו כל כך, עד שירדו ונתעו כמו שירדו ונתעו.
השם יתברך מצמצם עצמו בתכלית הריחוק ומרמז לו רמזים כפי הראוי לו במקומו ושעתו - (להתקרב אליו).
...יש בכוחו להפוך הכל לטובה, לכל הרע לטוב.
..אף על פי כן יש בכוחו להפוך כל הרע לטוב, מבחינת שמד לרצון.
...המשבר ומכניע ומשפיל ומבטל מן העולם כל ספרי המינים והאפיקורסים וכל ספרי המחקרים (הנוטים לצד מינות וכפירות), וכל הגאות והממשלה של המנהיגים של שקר, ומאיר עינינו.
...שמטילין שנאה ואיבה בין ישראל לאביהם שבשמים ועוקרים את העוסק בהם משני עולמות.
אם היו לוקחים בעל תאות ממון, שממונו חביב עליו וחס עליו מגופו, אף על פי כן אם היו מראין לפניו הניגון של הצדיק האמת, היה נתבטל אצלו כל תאותו אל הממון.
אנן יתמי דיתמי, אנו צריכין להתגולל ברפש וטיט ולרחוש על הארץ בין נחשים ועקרבים, עד שנזכה לשאוב מרוח הקדוש של הצדיק, המגדל, המגלה האמונה הקדושה בעולם.
...החושב מחשבות ותחבולות לרוץ ולפרוח בכל כוחו להצדיק המחיה ומאיר עינינו.
...שהוא כל נחמתנו תקותנו לדור דורים, ומאיר עינינו גם במחשכים מרורים מרים כאלה אשר בדור העני הזה - יצו ה' איתך את הברכה והחיים עד עולם, ולולא זאת, כבר אבדנו בענינו!
...החושב מחשבות ותחבולות (לשבר כל המניעות והבילבולים הגדולים), לרוץ ולפרוח בכל כוחו להצדיק, שהוא נחמתנו וכל חיותנו ותקותנו, המאיר עינינו גם במחשכים מרורים כאלה אשר בימינו אלה (בדור העני הזה).

{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב פג'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה