עיקר קבלת המוחין והדעת, שהוא גדר האדם...
עיקר בחינת קבלת התורה, היינו, לזכות להסתכל היטב על אור השכל והחכמה שיש בכל דבר ולהתקרב על ידי זה להשם יתברך, ולהכיר אותו ולעבדו יתברך על ידי כל הדברים שבעולם, ולהכניע ולבטל הכסילות והבהמיות של חכמות חיצוניות ופילוסופיא וכלל כל התאוות והמידות רעות, שהם רוח שטות ושגעון ומעשה בהמה ממש ממש, הנמשך מבחינת מלכות הרשעה.
יש שמשוקעים כל כך בתאוותיהם, עד שעושין מעשה בהמה ממש, ואף על פי כן הם רוצים להתחכם, והם חכמים בעיניהם ונגד פניהם נבונים, ורוצים לחקור חקירות בידיעת אלקותו יתברך על פי חכמות חיצוניות, חס ושלום. גם (בין תבין) בין הכשרים קצת נמשך ונשתלשל פגם וטעות זה, שעדיין לא יצאו בשלמות ממעשה בהמה, ואף על פי כן רוצים להמציא חדשות, ואומרים דעות זרות וחכמות שקר בדרכי עבודת ה', עד אשר בריבוי זוהמת תאוותיהם...
יש כמה בני אדם שמשוקעים כל כך בתאוותיהם, כאשר הם יודעים בעצמן, (ועושים מעשה בהמה ממש, ואף על פי כן הם חכמים בעיניהם ונגד פניהם נבונים), אשר בריבוי זוהמת תאוותיהם הם גרועים מבהמות ועושים מעשה בהמה ממש, ועף על פי כן הם חכמים בעיניהם ונגד פניהם נבונים וכו', כנ"ל, ורוצים לחקור חקירות בידיעות אלקותו יתברך על פי חכמות חיצוניות.
גם בין הכשרים קצת...שיש מפורסמים של שקר, שעדיין לא יצאו לגמרי כלל ממעשה בהמה, ואף על פי כן הם חכמים בעיניהם ורוצים להנהיג את העולם, את ישראל, בדעות זרות (וחכמות שקר בדרכי עבודת ה'), וחכמות של שקר הרבה, של שטות הבל ושקר, ומתלבשים עצמם במצוות, ומעקמים לב הרבה מישראל ומרחקים אותם מהצדיק האמת, וקורין את הכשרים והיראים אמיתיים שבדור בשם כסילים ופתאים וכו'. ובאמת כולם "המה מהבל יחד", מחמת שמהפכין האמת ועושים מעשה בהמה, ואף על פי כן רוצים לידע חכמות והמצאות, ועל ידי זה אין יכולים לקבל המוח והדעת האמיתי, עד שנתעים ונבוכים בחכמות של שטות והבל.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב סו'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
עיקר בחינת קבלת התורה, היינו, לזכות להסתכל היטב על אור השכל והחכמה שיש בכל דבר ולהתקרב על ידי זה להשם יתברך, ולהכיר אותו ולעבדו יתברך על ידי כל הדברים שבעולם, ולהכניע ולבטל הכסילות והבהמיות של חכמות חיצוניות ופילוסופיא וכלל כל התאוות והמידות רעות, שהם רוח שטות ושגעון ומעשה בהמה ממש ממש, הנמשך מבחינת מלכות הרשעה.
יש שמשוקעים כל כך בתאוותיהם, עד שעושין מעשה בהמה ממש, ואף על פי כן הם רוצים להתחכם, והם חכמים בעיניהם ונגד פניהם נבונים, ורוצים לחקור חקירות בידיעת אלקותו יתברך על פי חכמות חיצוניות, חס ושלום. גם (בין תבין) בין הכשרים קצת נמשך ונשתלשל פגם וטעות זה, שעדיין לא יצאו בשלמות ממעשה בהמה, ואף על פי כן רוצים להמציא חדשות, ואומרים דעות זרות וחכמות שקר בדרכי עבודת ה', עד אשר בריבוי זוהמת תאוותיהם...
יש כמה בני אדם שמשוקעים כל כך בתאוותיהם, כאשר הם יודעים בעצמן, (ועושים מעשה בהמה ממש, ואף על פי כן הם חכמים בעיניהם ונגד פניהם נבונים), אשר בריבוי זוהמת תאוותיהם הם גרועים מבהמות ועושים מעשה בהמה ממש, ועף על פי כן הם חכמים בעיניהם ונגד פניהם נבונים וכו', כנ"ל, ורוצים לחקור חקירות בידיעות אלקותו יתברך על פי חכמות חיצוניות.
גם בין הכשרים קצת...שיש מפורסמים של שקר, שעדיין לא יצאו לגמרי כלל ממעשה בהמה, ואף על פי כן הם חכמים בעיניהם ורוצים להנהיג את העולם, את ישראל, בדעות זרות (וחכמות שקר בדרכי עבודת ה'), וחכמות של שקר הרבה, של שטות הבל ושקר, ומתלבשים עצמם במצוות, ומעקמים לב הרבה מישראל ומרחקים אותם מהצדיק האמת, וקורין את הכשרים והיראים אמיתיים שבדור בשם כסילים ופתאים וכו'. ובאמת כולם "המה מהבל יחד", מחמת שמהפכין האמת ועושים מעשה בהמה, ואף על פי כן רוצים לידע חכמות והמצאות, ועל ידי זה אין יכולים לקבל המוח והדעת האמיתי, עד שנתעים ונבוכים בחכמות של שטות והבל.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב סו'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה