אב"י הנחל - חלק ג' - מכתב קעה'

הדלקת נר חנוכה הוא בחינת המשכת השגת אלוקות על ידי צימצומים, שמשם עיקר הדלקת כל האורות והנרות דקדושה. וזה שאנו מדליקין נר חנוכה כל אחד בביתו למטה מעשרה טפחים - כי הצדיק הגדול ממשיך תיקונים נפלאים כאלה, עד שמאיר בחינת השגת אלוקות על ידי הצימצומים גם למטה בדיוטא התחתונה מאד, שהוא בחינת למטה מעשרה טפחים (בביתו), שמעולם לא ירדה השכינה לשם.
כי בגודל כוחו יכול להאיר אפילו בהרחוקים והגרועים מאד אם רוצים לקבל, בבחינת "כי אשב בחושך ה' אור לי". צריכין לכון בהדלקת נר חנוכה, שנזכה על ידי זה להמשיך הארת האמת, ונזכה להתקרב לנקודת האמת תמיד.
עיקר הנס של חנוכה שנכנע מלכות הרשעה, שהוא בחינת עבד, זוהמת הנחש, ונתגבר ונתעלה מלכות דקדושה של ישראל, שהם בחינת בן המלך, בחינת אמת.
עיקר מצות נר חנוכה, שהוא להדליק ולהאיר את אור האמת בעולם, שיזכו הכל לידע היכן האמת, בחינת "שלח אורך ואמתך", ולברר נשמותינו מבחינת השקר של היכלי התמורות, שמשם כל הבילבולים של האדם, מה שמסופק על פי רוב ואינו יודע היכן האמת, מחמת גודל התגברות החילופים והתמורות, האומרים לרע טוב ולטוב רע, עד שחולקין על הצדיק האמת, שהוא מבחר נקודת האמת שבין הצדיקים.

{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב קעה'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה