אב"י הנחל - חלק ג' - מכתב רו'

ש.לאהובי, יקירי, הנחמד והנעים, מר...
...אפילו אם הוא למדן וחכם, ואפילו אם יש לו מעשים טובים...
כי אל התכלית הנצחי, שהוא השגת אלוקות, אי אפשר לבוא כי אם על ידי הצדיק האמת ותלמידיו ותלמידי תלמידיו וכו'. אבל הכוח המכריח המפסיק הזה, בהכרח שיופסק ויתבטל, ואז בסור המכריח, ישוב ויתקרב במהירות גדול אל הצדיק האמת, שיש לו כוח המושך להמשיך אלקותו יתברך למטה, ולהמשיך כל ישראל וכל העולם והעולמות להשם יתברך, כי אם לאו, לא היו יכולים להתקיים עליה, כי היה ראוי ליפול ממנה מחמת שהיא כדורית, וכל בני העולם עומדים סביבה, כידוע. אך שיש לה כוח המושך, ועל כן כשנפסק כוח המכריח, וחוזר הדבר ונופל למטה להארץ.
כל מה שמתקרב יותר למטה, הוא פורח ונופל למטה במהירות יותר, זה מחמת שמתקרב להכוח המושך של הארץ, על כן נופל במהירות יותר למטה. והצדיק האמת הוא בחינת עפר, וכל הדברים עומדים עליו, ויש לו כוח המושך להמשיך כל הדברים אליו, כי הצדיק הוא רק יחיד בעולם, שהוא יסוד העולם, שכל הדברים נמשכים ממנו.
כי זה הצדיק היחיד בעולם הוא ענו ושפל ומשים עצמו כעפר, בבחינת "ואנכי עפר ואפר", ועל כן הוא יסוד עולם, היינו בחינת עפר, שכל הדברים הם עליו.
והנה היה ראוי, שימשכו כל בני אדם לזה הצדיק שהוא בחינת עפר, שיש לו כוח המושך; אך על ידי כוח המכריח מפסיקין ומרחיקין ממנו, היינו, שיש בני אדם בעלי מחלוקת, שעל ידי דיבורם ומעשיהם הם מכריחים את בני אדם להפסיקם ולהרחיקם מהצדיק, (ולפי כוח המכריח כן מרחיק מהצדיק).
היינו, שיש בני אדם בעלי מחלוקת, שהם מונעים ומפסיקים בכמה וכמה מיני מניעות מלהתקרב להצדיק האמת ולהתורה ולדרך האמת (שהוא מגלה) על ידי דיבוריהם ומעשיהם, שהם מרבים בדברי חכמות של הבל, בכמה מיני לשונות של שקר וערמומיות, ומתלבשים עצמם במצוות וחסידות כאילו הם רוצים בתקנתו וכו', אשר אי אפשר לבאר עוצם ריבוי דרכי דבריהם הרעים, אשר באים בשליחות הבעל דבר להכריח ולמנוע ולהפסיק ולהרחיק לגמרי את ההולך ישר מלהתקרב להשם יתברך ותורתו, ומלהיות נמשך אחר הצדיק האמת שהוא בחינת עפר.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רו'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה