...שאזר אזור במתניו לחגור את עצמו בהצדיק, שיש לו כוח להמשיך כל העולם להשם יתברך. זה צריכין לידע, שהעצה האמיתיית להצליח על ידה לנצח - צריכין לישב עצמו הרבה, ולבקש ולהתחנן הרבה הרבה להשם יתברך שיזכה לעצות שלמות, שיזכה על ידם לאחרית טוב.
זה עיקר העצה האמיתית, שיודה על חטאו ולא יבוש, ויבקש תמיד מהשם יתברך רחמים ותחנונים שימחול לו, ויתקנהו בעצה טובה איך לשוב אליו יתברך.
הצדיק האמת ממשיך עצות עמוקות כאלה לכל המדרגות התחתונות מאד בעולם, עד (שיחזיר,שיחזור), שיחזרו הכל בתשובה על ידי זה.
עיקר העצה צריכין בעת החושך, בעת שאין יודעין לתת עצה לנפשו, אז צריכין לבקש הרבה מהשם יתברך שיתקנהו בעצה טובה מלפניו, דהיינו שלא תהיה עצתו חלוקה לשתיים, אם לעשות כך או להפך, רק יזכה לאמיתיות העצה, שיהיה נדחה צד העצה של שקר, וידע הצד האמת של העצה, איך יתנהג; שיזכה לדחות חשכת העצה, דהיינו חלוקת העצה, דהיינו החלק של העצה שאינו אמת, שהוא מחשיך העצה האמיתית, ויתגלה ויאיר לו האמת.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רה'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
זה עיקר העצה האמיתית, שיודה על חטאו ולא יבוש, ויבקש תמיד מהשם יתברך רחמים ותחנונים שימחול לו, ויתקנהו בעצה טובה איך לשוב אליו יתברך.
הצדיק האמת ממשיך עצות עמוקות כאלה לכל המדרגות התחתונות מאד בעולם, עד (שיחזיר,שיחזור), שיחזרו הכל בתשובה על ידי זה.
עיקר העצה צריכין בעת החושך, בעת שאין יודעין לתת עצה לנפשו, אז צריכין לבקש הרבה מהשם יתברך שיתקנהו בעצה טובה מלפניו, דהיינו שלא תהיה עצתו חלוקה לשתיים, אם לעשות כך או להפך, רק יזכה לאמיתיות העצה, שיהיה נדחה צד העצה של שקר, וידע הצד האמת של העצה, איך יתנהג; שיזכה לדחות חשכת העצה, דהיינו חלוקת העצה, דהיינו החלק של העצה שאינו אמת, שהוא מחשיך העצה האמיתית, ויתגלה ויאיר לו האמת.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רה'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה