אב"י הנחל - חלק ג' - מכתב ריג'

על פי רוב, הפוגמים בברית קודש באים לידי כפירות גדולות ולאמונות כזביות, ומזה באים כל האפיקורסים והכופרים; וכן כל החולקים על הצדיק האמת ואנשיו הכשרים אמיתיים, שזהו גם כן בחינת כפירות.
כי באמת הכל אחד כשמאמינים בהצדיק מאמינים בהשם יתברך, כי אי אפשר להאמין בהשם יתברך בלא אמונת הצדיק והצדיקים, כמו שכתוב: "ויאמינו בה' ובמשה עבדו", כי הא בהא תליא.
וכל מי שרוצה לחוס על נפשו, להציל נפשו מן השאול תחתיות ומתחתיו, עיקר תיקונו, שישליך (שיכלו) באמת שיכלו לגמרי, כאילו אין לו שם שכל ודעת כלל, ויתחזק באמונה שלמה לבד בהשם יתברך ובצדיקים האמיתיים בתכלית הפשיטות, בלי חכמות כלל, ואז בודאי יזכה לתקן כל פגמיו בודאי בלי ספק, ויזכה לתשובה שלמה, אמן.
כי מי שפוגם בחטא זה, על ידי זה נפגם הדעת, דעתו, ונשבר ונתקלקל האמונה מחמת פגם הברית, פגם טפי הדעת המוח והדעת אצלו, ומחמת זה באים לידי כפירות בהשם יתברך ובהצדיק האמת, ונדמה להם שהם חכמים גדולים, ואינם רוצים להשליך שכלם העכור והפגום, המלוכלך בזוהמת תאות ניאוף, ומקשים ח"ו על השם יתברך או על הצדיק האמת וכשרים אמיתיים, וכל זה מחמת פגם הברית.
(על פי רוב, הפוגמים בברית קודש, נפגם דעתם ונשבר ונתקלקל האמונה והדעת אצלם, ומחמת זה באים לידי כפירות גדולות ואמונות כזביות, ומזה באים כל האפיקורסים והכופרים וכו' וכו').
ליקוטי תפילות אות רצון וכיסופים
רצון ל"א ס"ו ק' ק"ג ח"ב: ד' ז'
...ה' יאריך ימי חייך בזה העולם, עד שתזכה לכל אשר איש הישראלי צריך לזכות, לתקות חוט זוהר האין סוף, בדעת למעלה מדעת עד בלי תכלית, אור האמת בזה העולם, עד כל הרגיש בלבבו...
ריבונו של עולם, אבי אבי, חמדת לבבי, חיותי ותענוגי הנצחי וכו'. כל מיני קינות וכל מיני בכיות וזעקות גדולות, מרות, לא יספיקו כלל לחטא ועברה אחת, שהוא מר ומרור להנפש, לנפש הישראלי אפילו יותר מכל מיני הרג ומות ומכל מיני גיהנום שבעולם. אפילו הפושע שבפושעים, שאין פושע יותר ממנו וכו'. דבר המוגבל, אף אם הוא גדול כמו שהוא גדול נגד הדבר שאינו מוגבל, כאין וכאפס ממש נחשב.
...הכוסף ומתגעגע עם פנימיות ליבי בכל. בקשרים חזקים להצדיק האמת, המנהיג על כל המנהיגים, המפואר במעשיו הטובים ומידותיו הנעלות.
...הכוסף ומתגעגע עם בפנימיות ליבו. בקשרים חזקים להצדיק האמת שהוא המנהיג על כל המנהיגים, העוסק (לטהרנו), להביא ולהכניס (עכשיו)...ובליבנו השגות אלוקות; וכל עיקר הקיום והמעמד שלנו עכשיו, ביון מצולות המבוכות והטעויות (של)...
בעוצם התגברות החושך של הכפירות ואמונות כזביות, הוא רק על ידו, כי אין "לב-אבן" בעולם שלא יהיה ביכלתו להפכו "ללב בשר", ואין לב נבוך בעולם שלא יהיה ביכולתו לעקור מאיתה כל המבוכות ולהפכה ללב ישר (ובשר), עד שסוף כל סוף יגמור מה שחפץ.

{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב ריג'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה