ראשי פרקים מהמעשה הנוראה של יום השישי משבעת ימי המשתה- עיין בהמעשה של השבעה בעטלירס הנוראים, בסוף המעשה הנוראה של השבעה בעטלירס, בסוף המעשה.
דברי רבינו, זכרונו לברכה, יורדים עד עמקי תהום להעלות נפשות מבאר שחת, ועולה למעלה משמי השמים, מי יערוך שבחם? מי יספר נוראות גדולתם? אין דוגמתם!
אין שום יאוש בעולם כלל, ומכל הנפילות והירידות יכולים לעלות, והירידה תהיה תכלית העליה; והכל בכוח הצדיק, שהוא בעל כוח גדול, שהוא עומד להסטרא-אחרא בבית הבליעה שלה, (שעל ידי זה מוכרחת הסטרא-אחרא להוציא, להקיא ולהוציא כל הקדושות, קדושת ישראל, שבלעה); ואזי לא די שמקיאה הסטרא-אחרא כל מה שבלעה מן הקדושה, אף גם עצמות חיותה היא מוכרחת להקיא. וזה בחינת גרים שמתגיירים, שהם היו בתחילה מעצמות הסטרא-אחרא, ועכשיו בכוח הצדיק חוזרים אל הקדושה, ועל ידי זה נתרבה כבוד השם יתברך, ועל ידי זה נמשך נבואה, שעל ידה נתברר המדמה וזוכין לאמונה שלמה.
כשמעיינים ומדברים החידושים שחידש החכם האמת, אזי נתעורר ונגלה ים החכמה, שהוא מקור היראה, ואזי נופל יראה, יראת ה', על זה שמדבר ומעיין בהחידוש, כי דבריו יורדים וכו'.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רמח'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
דברי רבינו, זכרונו לברכה, יורדים עד עמקי תהום להעלות נפשות מבאר שחת, ועולה למעלה משמי השמים, מי יערוך שבחם? מי יספר נוראות גדולתם? אין דוגמתם!
אין שום יאוש בעולם כלל, ומכל הנפילות והירידות יכולים לעלות, והירידה תהיה תכלית העליה; והכל בכוח הצדיק, שהוא בעל כוח גדול, שהוא עומד להסטרא-אחרא בבית הבליעה שלה, (שעל ידי זה מוכרחת הסטרא-אחרא להוציא, להקיא ולהוציא כל הקדושות, קדושת ישראל, שבלעה); ואזי לא די שמקיאה הסטרא-אחרא כל מה שבלעה מן הקדושה, אף גם עצמות חיותה היא מוכרחת להקיא. וזה בחינת גרים שמתגיירים, שהם היו בתחילה מעצמות הסטרא-אחרא, ועכשיו בכוח הצדיק חוזרים אל הקדושה, ועל ידי זה נתרבה כבוד השם יתברך, ועל ידי זה נמשך נבואה, שעל ידה נתברר המדמה וזוכין לאמונה שלמה.
כשמעיינים ומדברים החידושים שחידש החכם האמת, אזי נתעורר ונגלה ים החכמה, שהוא מקור היראה, ואזי נופל יראה, יראת ה', על זה שמדבר ומעיין בהחידוש, כי דבריו יורדים וכו'.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רמח'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה