(הצדיק מקבץ נדחים מארבע כנפות הארץ).
הצדיק, שהוא בעל כוח גדול, שמכניע קליפת עמלק, הוא בחינת "מטה עוז"; והסטרא-אחרא רוצה לבלוע אותו, ואזי הוא עומד בבית הבליעה שלו, בבחינת "בצוארו ילין עוז", היינו, הצדיק הבעל כוח שהוא בחינת מטה עוז, הוא עומד לו בצוארו, בבית הבליעה שלו, ואזי הוא מוכרח ליתן הקאות, היינו שהסטרא-אחרא מוכרח להקיא ולהוציא כל הקדושות של הדעת והרחמנות שבלע, מימי הדעת שבלע מן הקדושה, קדושת הדעת, בבחינת "חיל בלע ויקיאנו"; ולא די שהוא מקיא ומוציא כל הקדושה והתפילות שבלע, אף גם הוא מוכרח להקיא ולהוציא עצמות (חיותו), החיות שלו ממש. וזה בחינת גרים שמתגיירין, שהם היו תחילה מעצמות הסטרא-אחרא ממש, ועכשיו חוזרים אל הקדושה, כי הסטרא-אחרא מוכרח להקיא ולהוציא עצם חיותו ממש, שזהו בחינת גרים, כי כוח הצדיק הוא יורד בקירבו ממש, ועל ידו הוא מוציא ומקיא עצמות חיותו ממש מקירבו ובטנו, והוא משבר ראשי הסטרא-אחרא והנחש, שהיתה יונקת מן הרחמנות והדעת.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רמז'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
הצדיק, שהוא בעל כוח גדול, שמכניע קליפת עמלק, הוא בחינת "מטה עוז"; והסטרא-אחרא רוצה לבלוע אותו, ואזי הוא עומד בבית הבליעה שלו, בבחינת "בצוארו ילין עוז", היינו, הצדיק הבעל כוח שהוא בחינת מטה עוז, הוא עומד לו בצוארו, בבית הבליעה שלו, ואזי הוא מוכרח ליתן הקאות, היינו שהסטרא-אחרא מוכרח להקיא ולהוציא כל הקדושות של הדעת והרחמנות שבלע, מימי הדעת שבלע מן הקדושה, קדושת הדעת, בבחינת "חיל בלע ויקיאנו"; ולא די שהוא מקיא ומוציא כל הקדושה והתפילות שבלע, אף גם הוא מוכרח להקיא ולהוציא עצמות (חיותו), החיות שלו ממש. וזה בחינת גרים שמתגיירין, שהם היו תחילה מעצמות הסטרא-אחרא ממש, ועכשיו חוזרים אל הקדושה, כי הסטרא-אחרא מוכרח להקיא ולהוציא עצם חיותו ממש, שזהו בחינת גרים, כי כוח הצדיק הוא יורד בקירבו ממש, ועל ידו הוא מוציא ומקיא עצמות חיותו ממש מקירבו ובטנו, והוא משבר ראשי הסטרא-אחרא והנחש, שהיתה יונקת מן הרחמנות והדעת.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רמז'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה