אב"י הנחל - חלק ג' - מכתב רמא'

...אשר חום ליבו בקירבו, ובוער ולוהט להתקשר ולהתדבק...שיש לו כוח לקרב כל העולם להשם יתברך, ולו הכוח כגחלי אש להתקשר כל אחד ואחד, כפי קרובו להצדיק כן מקבל על עצמו הארה זאת, (שלא) של...יפול ולא יתרחק לעולם אפילו אם יעבור עליו מה.
כל זמן שמקרב עצמו להצדיק, אזי הצדיק אוחז בידו ומודיעו בכל פעם כי עדיין ה' איתו ואצלו וכו', ומקיץ ומעורר אותו בכל פעם שלא יתיאש בשום אופן בעולם, בבחינת "הקיצו ורננו שוכני עפר" וכו' וכו'.
עתה בגלות בחושך המר זה, כל תקותנו וכל גאולתנו ופדות נפשנו שאנו מקוים ועוסקים להמשיך עלינו בכל יום, הכל הוא בכוח הצדיק האמת הזה שהוא בחינת משה-משיח, והוא גם עתה בגלותנו עימנו בכל דור ודור, ומאיר בנו כי עדיין ה' עימנו ועם כל אחד ואחד בפרטיות, איך שהוא, הצדיק מאיר בנו מרחוק כי ה' איתנו עדיין וכו'. אבל אסור לכנוס בהקושיות ותרוצים, בפרט כל אחד ואחד בתחילת התקרבותו וכו', וכל זמן שהוא אצלו בחינת התחלה. כי אחר שחזר וקלקל כפי מה שיודע בנפשו, על כן בודאי הוא צריך עתה לחזור ולהתחיל מחדש וכו', כמבואר בדברינו הרבה בזה, על כן כפי מדרגתו השפלה בודאי אי אפשר לו לידע כל זה, רק שמאירין לו באופן שיוכל להתחזק באמונה כי עדיין ה' איתו, אבל חלילה שיכנוס בקושיות ותרוצים שהם לפי בחינתו למעלה מהזמן, שאין הזמן מספיק לבאר הקושיות והתרוצים שיש שם בהצדיק הבוער ולוהט.


{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רמא'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה