כל מה שמתרחקים מקדושת קיום התורה ביותר, צריכים עצות עמוקות וגדולות ביותר של הנחל נובע, כדי שישובו ממקומות מגונים כאלה. וכשזוכין לזה, מעלתם יקרה ושגבה מאד אצל השם יתברך יותר מצדיקים גמורים.
העיקר, לעורר העם שישובו על פגם המחלוקת שעל הצדיק האמת, נחל נובע, שעל ידי זה נתרחקים מכל התורה, נפגמת כל התורה.
עיקר שלמות קיום התורה הוא על ידי הנחל נובע.
עיקר קץ הגאולה האחרונה שאין אחריה גלות, תלוי בעצות עמוקות, שהם עמוקים מאד מאד, של הנחל נובע, שיתגלו על ידי משיח שנקרא "פלא יועץ", שעליהם נאמר: "ה' צבאות יעץ ומי יפר", שעל ידו יבוא הקץ.
עיקר יסוד תיקון העצה, שעל ידו יבוא הקץ, הוא, (שאפילו) אחדות ואהבה ושלום בין ישראל, שיתקבצו בחביבותא יחד אל הנחל נובע (וידברו זה עם זה מהתכלית האחרון), ועל ידי זה יזכו לשלמות העצה, וכפי השלום והאחדות, כמו כן יזכו לשלמות העצה.
כל מה שהמדרגה נמוכה ביותר, וכל מה שנופלים למקומות רחוקים יותר, שם צריכין עצות עמוקות, בחושך יותר, לצאת משם.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רפה'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
העיקר, לעורר העם שישובו על פגם המחלוקת שעל הצדיק האמת, נחל נובע, שעל ידי זה נתרחקים מכל התורה, נפגמת כל התורה.
עיקר שלמות קיום התורה הוא על ידי הנחל נובע.
עיקר קץ הגאולה האחרונה שאין אחריה גלות, תלוי בעצות עמוקות, שהם עמוקים מאד מאד, של הנחל נובע, שיתגלו על ידי משיח שנקרא "פלא יועץ", שעליהם נאמר: "ה' צבאות יעץ ומי יפר", שעל ידו יבוא הקץ.
עיקר יסוד תיקון העצה, שעל ידו יבוא הקץ, הוא, (שאפילו) אחדות ואהבה ושלום בין ישראל, שיתקבצו בחביבותא יחד אל הנחל נובע (וידברו זה עם זה מהתכלית האחרון), ועל ידי זה יזכו לשלמות העצה, וכפי השלום והאחדות, כמו כן יזכו לשלמות העצה.
כל מה שהמדרגה נמוכה ביותר, וכל מה שנופלים למקומות רחוקים יותר, שם צריכין עצות עמוקות, בחושך יותר, לצאת משם.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רפה'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה