...שעל ידו הכל נכנסים להשם יתברך ומכירים אותו.
אמר: "איך אפשר שלא יחלוקו עלי, מאחר שאני הולך בדרך חדש שעדין לא הלך בו אדם מעולם, וגם הבעל שם טוב לא, ושום בריאה לא. אף על פי שהוא דרך ישן מאד, אף על פי כן הוא חדש לגמרי".
רבינו, זכרונו לברכה, סיפר התפארות נפלא מענין החיים שלו, ובענין גנות החיים של העולם, שאינם חושבים על תכליתם.
והכלל, שעיקר החיים הוא חיים אמיתיים שהוא חכמה אמיתית; ועיקר החכמה, להשתדל לידע ולהכיר אותו את השם יתברך, שהוא חי החיים, וכל אחד כפי קרובו לזה כן חייו חיים, ולהפך - להפך.
(ועל כן רשעים בחייהם קרויים מתים, ולהפך - צדיקים במיתתם קרויים חיים, מחמת שתמיד הם דבקים בחיים אמיתיים, בבחינת "ואתם הדבקים בה' אלוקיכם חיים כולכם היום". ועל אלו החיים אנו מתפללים הרבה בראש השנה ויום כיפורים: "זכרנו לחיים" ו"כתבנו לחיים").
כי חוץ מזה הכל הבל ואין שום חיים כלל. ועל חיים אלו נאמר: "למען תחיון" וכו', "למען ירבו ימיכם" וכו', "למען תחיות" וכו'. אבל חיים שזכה הוא, זכרונו לברכה, היה במעלה עליונה ונפלאה מאד, שעדין לא טעמו שום אדם מעולם! ואשרי מי שיזכה להרגיש מעט התנוצצות החיים שלו, שהיה חי חיי חיים ארוכים, חיים טובים באמת, וכמובן בהמעשה של השבעה בעטלירס, עיין שם.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רפו'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אמר: "איך אפשר שלא יחלוקו עלי, מאחר שאני הולך בדרך חדש שעדין לא הלך בו אדם מעולם, וגם הבעל שם טוב לא, ושום בריאה לא. אף על פי שהוא דרך ישן מאד, אף על פי כן הוא חדש לגמרי".
רבינו, זכרונו לברכה, סיפר התפארות נפלא מענין החיים שלו, ובענין גנות החיים של העולם, שאינם חושבים על תכליתם.
והכלל, שעיקר החיים הוא חיים אמיתיים שהוא חכמה אמיתית; ועיקר החכמה, להשתדל לידע ולהכיר אותו את השם יתברך, שהוא חי החיים, וכל אחד כפי קרובו לזה כן חייו חיים, ולהפך - להפך.
(ועל כן רשעים בחייהם קרויים מתים, ולהפך - צדיקים במיתתם קרויים חיים, מחמת שתמיד הם דבקים בחיים אמיתיים, בבחינת "ואתם הדבקים בה' אלוקיכם חיים כולכם היום". ועל אלו החיים אנו מתפללים הרבה בראש השנה ויום כיפורים: "זכרנו לחיים" ו"כתבנו לחיים").
כי חוץ מזה הכל הבל ואין שום חיים כלל. ועל חיים אלו נאמר: "למען תחיון" וכו', "למען ירבו ימיכם" וכו', "למען תחיות" וכו'. אבל חיים שזכה הוא, זכרונו לברכה, היה במעלה עליונה ונפלאה מאד, שעדין לא טעמו שום אדם מעולם! ואשרי מי שיזכה להרגיש מעט התנוצצות החיים שלו, שהיה חי חיי חיים ארוכים, חיים טובים באמת, וכמובן בהמעשה של השבעה בעטלירס, עיין שם.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב רפו'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה