אב"י הנחל - חלק ג' - מכתב שלד'

...ואי אפשר שיפסקו ויתרחקו מהארץ אם לא על ידי כח המכריח, היינו שיש מי שמכריח הדבר ונוטלו ממקומו מהארץ ומרחיקו ממנה, וכפי כח המכריח כן נתרחק הדבר מהארץ, ואחר כך כשנפסק כח המכריח, חוזר הדבר ונופל להארץ. כגון אם זורק אדם דבר למעלה, אזי על ידי כוחו מכריח הדבר ומפסיקו מהארץ, וכפי כוחו כן מכריח הדבר וזורקו למעלה יותר, ואחר כך כשנפסק כוחו, שהוא כח המכריח, חוזר הדבר ונופל להארץ, כי הארץ יש לה כח המושך וממשכת כל הדברים לעצמה, כי אם לאו לא היו יכולים להתקיים עליה, כי היה ראוי ליפול ממנה מחמת שהיא כדורית, וכל בני העולם עומדים סביבה, אך שיש לה כח המושך, ועל כן כשנפסק כח המכריח, וחוזר הדבר ונופל למטה להארץ - כל מה שמתקרב יותר למטה, הוא פורח ונופל למטה במהירות יותר; זה מחמת שמתקרב להכח המושך של הארץ, על כן נופל במהירות יותר למטה. והצדיק האמת הוא בחינת עפר, וכל הדברים עומדים עליו, ויש לו כח המושך, להמשיך כל הדברים אליו, כי זה הצדיק הוא רק יחיד בעולם, שהוא יסוד עולם, שכל הדברים נמשכים ממנו.

{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב שלד'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה