אב"י הנחל - חלק ג' - מכתב שלה'

ולפי כח המכריח, כן מרחיק מהצדיק, ואחר-כך כשיפסיק כח המכריח, יחזור וימשיך עצמו האדם ויתקרב להצדיק, שהוא בחינת עפר, בחינת משה שהוא ענו מכל, כי כשיפסיק המכריח ישוב להעפר, להצדיק שיש לו כח המושך. ועל כן יש בני אדם שהם רחוקים מאד מהצדיק, מחמת שהם עדין בכח המכריח המרחיק אותם, אבל אחר כך, כשיפסק כח המכריח, יחזרו ויתקרבו אליו אל הצדיק, שהוא בחינת עפר, בחינת כח המושך.
כל הכבוד שיש לכל אדם שבעולם, מקטן ועד גדול, הם מקבלים רק מזה הצדיק שהוא בחינת עפר, שממנו נמשך הכל, כי כל הכבוד והגדולה הוא רק אצל זה הצדיק, וכולם מקבלים ממנו, כי במקום השפלות והקטנות, שם שורה כל הכבוד והגדולה, כמו שכתוב: "אשכן את דכא"; שאז מקבלין מהצדיק הארה גדולה בהדעת דקדושה, לדעת "כי ה' הוא האלקים בשמים ממעל ועל הארץ מתחת".

{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב שלה'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה