העיקר הוא הצדיק האמת שהוא הפאר והחן והיופי של כל העולם כולו שהוא הוא היופי והפאר והחן של כל העולם כולו בחינת יפה נוף משוש כל הארץ שהוא...(הגדל וצומח מהבארות....)
זה הצדיק האמיתי הוא ההידור והיופי והפאר והחן של כל העולם כולו.
דע אחי כי יש צדיק אמיתי שהוא ההידור והיופי והפאר והחן של כל העולם כולו וכשזה הצדיק שהוא היופי והפאר של כל העולם נתפרסם ונתגדל בעולם אזי נפתחים העינים של העולם שכל מי שנכלל בזה החן האמת, של זה הצדיק שהוא החן והיופי של העולם דהיינו שמתקרב אליו ונכלל בו, נפתחין עיניו ויכול לראות ולהסתכל בעצמו על כל המידות איך הוא אוחז בהם, וגם יכול לראות ולהסתכל בגדולת ה' ולהסתכל בעולם, על ידי שנפתחו עיניו על ידי התגלות הפאר של הצדיק האמת.
וכשזה הצדיק נתגלה ונתגדל ונתפרסם ונתגדל שמו בעולם...וכשזה הצדיק נתגלה ונתגדל ונתפרסם שמו בעולם ויש לו שם גדול בעולם, אזי נתגדל שמו שמו יתברך; וכל מה שנתגדל יותר שם הצדיק, נתגדל יותר שמו יתברך כביכול, וכשנתגלה וכשנתגלה הפאר והיופי של הצדיק האמת ונתגדל שמו, שזה הגדלת שמו יתברך כביכול, שעל ידי זה נעשין המוחין וכוח הראות ונפתחין העיניים של ישראל, אזי יש להעולם בעל הבית שהוא משגיח על העולם, בחינת ראש בית, שהוא מחזק בדקי הבית, כי תיקון העולם הוא על ידי זה.
אבל יש, חס ושלום, להפך ממש, כשמתגברים ונתגדלין המפורסמים של שקר. וזה: "בראשית" - אותיות "ראש בית", בחינת הבעל [הבית], כי זה הצדיק הוא הבעל הבית של העולם, שהוא משגיח על העולם ומחזק בדקי הבית.
וזהו: "בראשית", אותיות "ראש בית".
"לעיני כל ישראל", היינו הצדיק הנ"ל שהוא הפאר של העולם על ידו נפתחין עיני כל ישראל.
זה הצדיק האמיתי הוא ההידור והיופי והפאר והחן של כל העולם כולו.
דע אחי כי יש צדיק אמיתי שהוא ההידור והיופי והפאר והחן של כל העולם כולו וכשזה הצדיק שהוא היופי והפאר של כל העולם נתפרסם ונתגדל בעולם אזי נפתחים העינים של העולם שכל מי שנכלל בזה החן האמת, של זה הצדיק שהוא החן והיופי של העולם דהיינו שמתקרב אליו ונכלל בו, נפתחין עיניו ויכול לראות ולהסתכל בעצמו על כל המידות איך הוא אוחז בהם, וגם יכול לראות ולהסתכל בגדולת ה' ולהסתכל בעולם, על ידי שנפתחו עיניו על ידי התגלות הפאר של הצדיק האמת.
וכשזה הצדיק נתגלה ונתגדל ונתפרסם ונתגדל שמו בעולם...וכשזה הצדיק נתגלה ונתגדל ונתפרסם שמו בעולם ויש לו שם גדול בעולם, אזי נתגדל שמו שמו יתברך; וכל מה שנתגדל יותר שם הצדיק, נתגדל יותר שמו יתברך כביכול, וכשנתגלה וכשנתגלה הפאר והיופי של הצדיק האמת ונתגדל שמו, שזה הגדלת שמו יתברך כביכול, שעל ידי זה נעשין המוחין וכוח הראות ונפתחין העיניים של ישראל, אזי יש להעולם בעל הבית שהוא משגיח על העולם, בחינת ראש בית, שהוא מחזק בדקי הבית, כי תיקון העולם הוא על ידי זה.
אבל יש, חס ושלום, להפך ממש, כשמתגברים ונתגדלין המפורסמים של שקר. וזה: "בראשית" - אותיות "ראש בית", בחינת הבעל [הבית], כי זה הצדיק הוא הבעל הבית של העולם, שהוא משגיח על העולם ומחזק בדקי הבית.
וזהו: "בראשית", אותיות "ראש בית".
"לעיני כל ישראל", היינו הצדיק הנ"ל שהוא הפאר של העולם על ידו נפתחין עיני כל ישראל.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב תה'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה