...שהכניס מוחו, ליבו שהכניס, שהכניס מוחו וליבו, שהכניס מוחו וליבו...
...בתוך שהכניס מוחו וליבו, בתוך כך צריך כל אחד להשתדל מאד להתקרב לצדיק האמת דייקא שמברר האמונה בכל עת כפי הברור שצריכין בזה הדור, בכל יום ויום מחדש; ואין די בהספרים של הנביאים והצדיקים שיש מכבר, רק צריכין להתקרב אליו דייקא. אך הבעל דבר מתגרה בזה הצדיק מאד, ומתגבר בכל דור ודור לרחק את העולם מזה הצדיק, על ידי גודל הקושיות ומחלוקת שמרבה עליו, אשר על כן צריכין לחפש ולבקש מאד את הצדיק האמת.
התורה והמצוות הם אור ונר, להאיר לנו הדרך לבקש ולמצוא את הצדיק האמת, שהוא במדרגה גבוהה כל כך, עד שיש לו כח...שהוא זוכה לקול הניגון שיתער לעתיד שעל ידי זה יש לו כח להוכיח את ישראל, אשר קול תוכחתו הוא בחינת קול הניגון שיתער לעתיד על ידי משיח צדקינו.
הצדיק האמת הוא מקיים את העולם, ומלמד לדור דור את העולם, וממשיך אמונה בעולם, ומורה בדורות אלו ובכל הדורות העתידים לבוא את הדרך ילכו בה, ומזכך ומברר את העולם בכל פעם מהסיגים והפסולת, עד שיגמור הברור בבהירות נפלא, בתכלית השלמות, כמו שיהיה לעתיד באמת, בעת שיגלה השם יתברך את התורה עתיקא סתימאה של הצדיק האמת, על ידו, בעת קץ האחרון על ידי משיח צדקינו, שעל ידי זה לא יפרו ולא יעברו עוד על התורה לעולם, ויתתקן העולם בשלמות.
אין לעולם שום תקנה ותקוה בשום פנים, כי אם על ידי ההתקרבות וההתקשרות להצדיק האמת. אבל השקר מתגבר ומחשיך כל כך, עד שאין רואין האמת כלל, כאילו לא היה בעולם.
יש מאורי אור ויש מאורי אש, וזה לעומת זה, כשמתגברין מאורי אור אזי נכנעין מאורי אש, וכן להפך ח"ו, כשנסתלקין מאורי אור אזי מתגברין מאורי אש ח"ו, ומאורי אור זה בחינת...
כל עיקר קנאותו והתגרותו של קליפת עמלק הוא, להעלים ולהסתיר אור הצדיק האמת שהוא בחינת שם ה'...
שהוא סוף הגלות האחרון...
בסוף הגלות הארוך המר הזה, בדורותינו אלה שהוא סוף קץ האחרון, אשר ירדנו פלאים, וכל אחד ואחד ירד ונפל למקום שנפל כמו שיודע כל אחד בנפשו - לולא ה' שהיה לנו, שהוא ממשיך עלינו גם עכשיו, בתוקף עומק נפילתנו וגלותנו, הארה נפלאה הנמשכת על ידי הצדיק האמת, בהעלם גדול, מהצדיק האמת שהוא רוחו של משיח, שהוא עיקר תיקון העולם בסוף קץ האחרון, (לולא זאת כבר אבדנו בענינו!) (כדי שיהיה לנו...)
...בתוך שהכניס מוחו וליבו, בתוך כך צריך כל אחד להשתדל מאד להתקרב לצדיק האמת דייקא שמברר האמונה בכל עת כפי הברור שצריכין בזה הדור, בכל יום ויום מחדש; ואין די בהספרים של הנביאים והצדיקים שיש מכבר, רק צריכין להתקרב אליו דייקא. אך הבעל דבר מתגרה בזה הצדיק מאד, ומתגבר בכל דור ודור לרחק את העולם מזה הצדיק, על ידי גודל הקושיות ומחלוקת שמרבה עליו, אשר על כן צריכין לחפש ולבקש מאד את הצדיק האמת.
התורה והמצוות הם אור ונר, להאיר לנו הדרך לבקש ולמצוא את הצדיק האמת, שהוא במדרגה גבוהה כל כך, עד שיש לו כח...שהוא זוכה לקול הניגון שיתער לעתיד שעל ידי זה יש לו כח להוכיח את ישראל, אשר קול תוכחתו הוא בחינת קול הניגון שיתער לעתיד על ידי משיח צדקינו.
הצדיק האמת הוא מקיים את העולם, ומלמד לדור דור את העולם, וממשיך אמונה בעולם, ומורה בדורות אלו ובכל הדורות העתידים לבוא את הדרך ילכו בה, ומזכך ומברר את העולם בכל פעם מהסיגים והפסולת, עד שיגמור הברור בבהירות נפלא, בתכלית השלמות, כמו שיהיה לעתיד באמת, בעת שיגלה השם יתברך את התורה עתיקא סתימאה של הצדיק האמת, על ידו, בעת קץ האחרון על ידי משיח צדקינו, שעל ידי זה לא יפרו ולא יעברו עוד על התורה לעולם, ויתתקן העולם בשלמות.
אין לעולם שום תקנה ותקוה בשום פנים, כי אם על ידי ההתקרבות וההתקשרות להצדיק האמת. אבל השקר מתגבר ומחשיך כל כך, עד שאין רואין האמת כלל, כאילו לא היה בעולם.
יש מאורי אור ויש מאורי אש, וזה לעומת זה, כשמתגברין מאורי אור אזי נכנעין מאורי אש, וכן להפך ח"ו, כשנסתלקין מאורי אור אזי מתגברין מאורי אש ח"ו, ומאורי אור זה בחינת...
כל עיקר קנאותו והתגרותו של קליפת עמלק הוא, להעלים ולהסתיר אור הצדיק האמת שהוא בחינת שם ה'...
שהוא סוף הגלות האחרון...
בסוף הגלות הארוך המר הזה, בדורותינו אלה שהוא סוף קץ האחרון, אשר ירדנו פלאים, וכל אחד ואחד ירד ונפל למקום שנפל כמו שיודע כל אחד בנפשו - לולא ה' שהיה לנו, שהוא ממשיך עלינו גם עכשיו, בתוקף עומק נפילתנו וגלותנו, הארה נפלאה הנמשכת על ידי הצדיק האמת, בהעלם גדול, מהצדיק האמת שהוא רוחו של משיח, שהוא עיקר תיקון העולם בסוף קץ האחרון, (לולא זאת כבר אבדנו בענינו!) (כדי שיהיה לנו...)
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב תו'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה