...ושיש לו לב חזק ותקיף ללבוש רוח גבורה ללחום מלחמת ה', להכניע ולכלות שורש זוהמת השקר של המינות ואמונות כזביות, ולפרסם אור הצדיק האמת בעולם...לכלות הזוהמא של השקר...
כצפורים האחוזות בפח וכדגים שנאחזים במצודה - נפשות העשוקות.
הצדיק מציל נפשות העשוקות הקדושות מן החיות, שלא יהיו נצודים בהם, חס ושלום.
על ידי הצדיק, באים הרחוקים מאד ומתקרבים להשם יתברך, ועל ידי זה נתרומם ונתעלה כבודו יתברך, כי זה עיקר כבודו, שהרחוקים ביותר יתקרבו אליו.
על ידי תורת חסד של וכו'...
על ידי התורת חסד של הצדיק החכם האמת, (עושה בעלי תשובה) באים הרחוקים מאד ומתקרבים להשם יתברך.
...(המציל) נפשות עשוקות מן החיות רעות, (מן הפחים והמצודות וכל הבחינת הרעות) שהיה בלתי אפשרי לעמוד נגדם. אבל השם יתברך גיבור על הכל, ועש עמנו נסים ונפלאות גדולות ונוראות, ועזר והושיע להצדיק להכניע קליפת המן הרשע וכל זרע עמלק ולהפיל אותו וזרעו.
בכל מקום שהסטרא-אחרא מתגבר ביותר, בודאי יש שם קדושה טמונה וצפונה ונסתרת, קדושה גבוהה מאד מאד, להכניע הסטרא-אחרא והקליפה ההיא.
תאמין ותדע בכל יום ובכל עת ובכל מקום, שיש לנו כח עדיין, איך שהוא, להתגבר על מה שצריך להתגבר באותו היום והמקום דייקא .
האדם יש לו בכוחו לבטל הסטרא (אחרא) דמותא מעצמו, להכניע הגוף והחומר, שהוא בחינת מיתה.
כצפורים האחוזות בפח וכדגים שנאחזים במצודה - נפשות העשוקות.
הצדיק מציל נפשות העשוקות הקדושות מן החיות, שלא יהיו נצודים בהם, חס ושלום.
על ידי הצדיק, באים הרחוקים מאד ומתקרבים להשם יתברך, ועל ידי זה נתרומם ונתעלה כבודו יתברך, כי זה עיקר כבודו, שהרחוקים ביותר יתקרבו אליו.
על ידי תורת חסד של וכו'...
על ידי התורת חסד של הצדיק החכם האמת, (עושה בעלי תשובה) באים הרחוקים מאד ומתקרבים להשם יתברך.
...(המציל) נפשות עשוקות מן החיות רעות, (מן הפחים והמצודות וכל הבחינת הרעות) שהיה בלתי אפשרי לעמוד נגדם. אבל השם יתברך גיבור על הכל, ועש עמנו נסים ונפלאות גדולות ונוראות, ועזר והושיע להצדיק להכניע קליפת המן הרשע וכל זרע עמלק ולהפיל אותו וזרעו.
בכל מקום שהסטרא-אחרא מתגבר ביותר, בודאי יש שם קדושה טמונה וצפונה ונסתרת, קדושה גבוהה מאד מאד, להכניע הסטרא-אחרא והקליפה ההיא.
תאמין ותדע בכל יום ובכל עת ובכל מקום, שיש לנו כח עדיין, איך שהוא, להתגבר על מה שצריך להתגבר באותו היום והמקום דייקא .
האדם יש לו בכוחו לבטל הסטרא (אחרא) דמותא מעצמו, להכניע הגוף והחומר, שהוא בחינת מיתה.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב תג'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה