צריכים להכניע רוח הבהמיות, שהוא בחינת חכמת הטבע, שהוא בחינת כסילות, בחינת בהמה שאין לה דעת, כנגד חכמת התורה, שהוא עיקר החכמה האמיתית, שהוא בחינת אדם.
חכמות חיצוניות כנגד חכמת התורה, הם בחינת בהמה כנגד אדם; ועל כן ישראל, הדבוקים בתורה, קרויין אדם, אבל אומות העולם, שעוסקין בחכמות חיצוניות שהוא חכמת הטבע, הם קרויין בהמה.
כל החיות ובהמות ועופות וכיוצא, שאין להם דעת אדם, כולם הם בבחינת חכמת הטבע, שהוא בחינת בהמיות, כסילות, כי גדר האדם הוא הדעת, שהוא התורה, כי רק חכמת התורה הוא חכמה ודעת אמיתי, וכל שאר החכמות חיצוניות של חכמי הטבע, כולם הם כסילות גמור, בחינת בהמיות, כנגד חכמות התורה.
עיקר החיות הוא החכמה, כמו שכתוב: "החכמה תחיה" וכו', וחיות דקדושה, בחינת חיות אדם, הוא בחינת חכמות התורה, וחיות בהמות וכו', הם מבחינת חכמת הטבע.
גוף ונפש. זה בחינת חכמות חיצוניות וחכמות התורה, כי חכמות חיצוניות, חכמת הטבע, הוא בחינת גוף, בהמה, כסילות, כנגד חכמת התורה, שהוא בחינת נפש, בחינת אדם, בחינת דעת, בחינת דעת אמיתי. וצריך כל אחד להכניע הגוף והחומר לגבי הנפש, דהיינו להכניע ולבטל חכמת הטבע כנגד חכמת התורה ולקשר הכל אל התורה הקדושה.
חכמות חיצוניות כנגד חכמת התורה, הם בחינת בהמה כנגד אדם; ועל כן ישראל, הדבוקים בתורה, קרויין אדם, אבל אומות העולם, שעוסקין בחכמות חיצוניות שהוא חכמת הטבע, הם קרויין בהמה.
כל החיות ובהמות ועופות וכיוצא, שאין להם דעת אדם, כולם הם בבחינת חכמת הטבע, שהוא בחינת בהמיות, כסילות, כי גדר האדם הוא הדעת, שהוא התורה, כי רק חכמת התורה הוא חכמה ודעת אמיתי, וכל שאר החכמות חיצוניות של חכמי הטבע, כולם הם כסילות גמור, בחינת בהמיות, כנגד חכמות התורה.
עיקר החיות הוא החכמה, כמו שכתוב: "החכמה תחיה" וכו', וחיות דקדושה, בחינת חיות אדם, הוא בחינת חכמות התורה, וחיות בהמות וכו', הם מבחינת חכמת הטבע.
גוף ונפש. זה בחינת חכמות חיצוניות וחכמות התורה, כי חכמות חיצוניות, חכמת הטבע, הוא בחינת גוף, בהמה, כסילות, כנגד חכמת התורה, שהוא בחינת נפש, בחינת אדם, בחינת דעת, בחינת דעת אמיתי. וצריך כל אחד להכניע הגוף והחומר לגבי הנפש, דהיינו להכניע ולבטל חכמת הטבע כנגד חכמת התורה ולקשר הכל אל התורה הקדושה.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב תב'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה