אב"י הנחל - חלק ג' - מכתב שעז'

...שאינו רעב ללחם ולא צמא למים, רק לשמוע קול החכם האמת, אב החכמים הפלא היחידי שבכל יחידי הדורות, (שמוריד עצמו לתוקף עומק הירידה של כל אחד ומעלהו לתכלית העליה).
אך אי אפשר לבוא לזה וכו'.
...שעוסק עמך בדרכי פלאות גדולות ונוראות, לחיותך ולקרבך להשם יתברך...
זה שבא כבר למקומות נמוכים ורחוקים מאד ונפרד מהשם יתברך - כשזוכה אחר-כך לשוב בתשובה שלמה להשם יתברך, אזי חוזר ומשיב ומעלה הכל להשם יתברך, כל המקומות, שזהו עיקר (השלמות) השליחות, ועל כן מעלתו גדולה ביותר מצדיק גמור.
מה שכבר נתרחק על ידי עוונותיו, בודאי קשה לו לשוב, ובפרט אם כבר ח"ו הרבה לפשוע, אזי עיקר תיקונו אם רוצה לחוס על עצמו, למלט נפשו מיני שחת...(המתגוללים וטובעים בתוך שטף מים זידונים, שהם השטותים והטעותים של כפירות ומינות ואמונות כזביות), הוא רק על ידי התקרבות להצדיק האמת, ויסתכל רק על האמת לאמיתו ויבחור רק באמת, ולא יטעה את עצמו ח"ו, ועל ידי האמת יזכה לידע שגם שם במקומו מאירה השגחתו יתברך, ועל ידי אמונת ההשגחה יכולין לשוב להשם יתברך מכל מקום שהוא.
...המתגוללים וטובעים בתוך שטף מים הזידונים, שהם השטותים והטעותים של כפירות ומינות ואמונות כזביות...
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב שעז'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה