ה' יאר עינינו ועיני כל ישראל, שיכנסו (דבריו), דברי הצדיק בלבנו, כי הם דברים נפלאים מאד מאד אשר אין לשער.
אי אפשר להאדם להבין שום דבר, כי מאד עמקו מחשבותיו יתברך.
...ישיעה...
"מבשרך לא תתעלם" - היינו, שלא תעלים עיניך מלרחם על בשרך, היינו, (שעל ידו נח) בשר גופך; כי צריכים מאד לרחם מאד על הגוף לראות לזככו כדי שיוכל להודיע לו מכל ההארות וההשגות שהנשמה משגת. כי הנשמה של כל אדם היא רואה ומשגת תמיד דברים עליונים מאד, אבל הגוף אינו יודע מהם, כי כשיש לגוף עזות, מבחינת (והכלבים עזי נפש", שהוא עז וחזק בהתאוות, אין הנשמה יכולה לסמוך עצמה ולהתקרב להגוף, להודיע לו מההשגות שלה, על כן צריך כל אדם לרחם מאד על בשר הגוף, לראות (לזככך) לזכך כך הגוף, שעל ידי זה שתוכל הנשמה להודיע ולחפש מאד ולהתפלל להשם יתברך הרבה מאד, שיזכה להתקרב להצדיק האמת שיש לו רוח נבואה, כדי שיתברר המדמה שלו, כדי שיזכה לאמונה שלמה, ואז זוכין לאמונת חידוש העולם, להאמין שהשם יתברך ברא את העולם יש מאין המוחלט, שזה אי אפשר להשיג בשום שכל, כי אם על ידי אמונה לבד.
מלך המשיח ימשיך ויגלה בעולם, בכל העולם, אור הדעת של הצדיק האמת בהתגלות נפלא ובשכל נפלא ואמת בתכלית השלמות, שעל ידי זה ילכו כולם בדרכי התשובה וישובו להשם יתברך, ואפילו כל המינים וכופרים גמורים שיצאו מכלל קדושת ישראל לגמרי, יחזרו להשם יתברך וילכו בחוקותיו לנצח.
כשבא כבוד חדש לאדם, צריך לזהר מאד שלא להיות רודף אחר הכבוד, ולא יקבל הכבוד ולא ישתמש עם הכבוד לצרכו, לצורך, בשביל כבוד עצמו ח"ו, רק יברח מכבוד עצמו לגמרי בתכלית...(ותשאר, ותשאיר...לב אמת...) כי על ידי שחפץ בכבוד עצמו, הוא פוגם בבחינת "מלא כל הארץ כבודו", כי "אין אני והוא יכולים לדור ביחד"...
ישתדל באמת רק לקבל הכבוד למען כבוד השם יתברך, (וכבוד ישתדל באמת) ולהעלותו למלך הכבוד.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב שעח'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אי אפשר להאדם להבין שום דבר, כי מאד עמקו מחשבותיו יתברך.
...ישיעה...
"מבשרך לא תתעלם" - היינו, שלא תעלים עיניך מלרחם על בשרך, היינו, (שעל ידו נח) בשר גופך; כי צריכים מאד לרחם מאד על הגוף לראות לזככו כדי שיוכל להודיע לו מכל ההארות וההשגות שהנשמה משגת. כי הנשמה של כל אדם היא רואה ומשגת תמיד דברים עליונים מאד, אבל הגוף אינו יודע מהם, כי כשיש לגוף עזות, מבחינת (והכלבים עזי נפש", שהוא עז וחזק בהתאוות, אין הנשמה יכולה לסמוך עצמה ולהתקרב להגוף, להודיע לו מההשגות שלה, על כן צריך כל אדם לרחם מאד על בשר הגוף, לראות (לזככך) לזכך כך הגוף, שעל ידי זה שתוכל הנשמה להודיע ולחפש מאד ולהתפלל להשם יתברך הרבה מאד, שיזכה להתקרב להצדיק האמת שיש לו רוח נבואה, כדי שיתברר המדמה שלו, כדי שיזכה לאמונה שלמה, ואז זוכין לאמונת חידוש העולם, להאמין שהשם יתברך ברא את העולם יש מאין המוחלט, שזה אי אפשר להשיג בשום שכל, כי אם על ידי אמונה לבד.
מלך המשיח ימשיך ויגלה בעולם, בכל העולם, אור הדעת של הצדיק האמת בהתגלות נפלא ובשכל נפלא ואמת בתכלית השלמות, שעל ידי זה ילכו כולם בדרכי התשובה וישובו להשם יתברך, ואפילו כל המינים וכופרים גמורים שיצאו מכלל קדושת ישראל לגמרי, יחזרו להשם יתברך וילכו בחוקותיו לנצח.
כשבא כבוד חדש לאדם, צריך לזהר מאד שלא להיות רודף אחר הכבוד, ולא יקבל הכבוד ולא ישתמש עם הכבוד לצרכו, לצורך, בשביל כבוד עצמו ח"ו, רק יברח מכבוד עצמו לגמרי בתכלית...(ותשאר, ותשאיר...לב אמת...) כי על ידי שחפץ בכבוד עצמו, הוא פוגם בבחינת "מלא כל הארץ כבודו", כי "אין אני והוא יכולים לדור ביחד"...
ישתדל באמת רק לקבל הכבוד למען כבוד השם יתברך, (וכבוד ישתדל באמת) ולהעלותו למלך הכבוד.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב שעח'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה