אב"י הנחל - חלק ג' - מכתב שצה'

דע, אחי, כי באמת על פי חכמות, בודאי אי אפשר להשיג השם יתברך ולידע ממנו יתברך כלל, כי יוכל לתעות בחכמתו מאד, כמו שתעו ונבוכו המחקרים והפילוסופים, עד שבאו לאפיקורסות גמור על ידי טעות חכמתם הנבוכה, ועל כן העיקר היא האמונה, לצמצם את המוח לבלי להתגאות להיות איש חכם בעיניו, שירצה להשיג יותר משכלו, רק יצמצם מוחו וישפיל עצמו כאזוב ותולעת ויסמוך עצמו על אמונה, כי האמונה היא הפתח והשער לכנוס על ידה בהשגת אלקותו.
הכשרים האמיתיים שבדור, המקורבים לצדיק האמת והולכים בדרכיו, הם שפלים וקטנים ונבזים בעיני עצמם כתולעת ממש, בבחינת: "ואנכי תולעת ולא איש חרפת אדם ובזוי עם, כל רואי ילעיגו לי" וכו', ואף על פי כן הם עזים וחזקים בדעתם מאד מאד, כעמוד ברזל וכחומת נחושת, כנגד העזי פנים השקרנים, החולקים על הצדיק האמת ואנשיו בגאוה ובוז ורוצים למנוע מלהתקרב אל האמת...לבלי לשמוע להם כלל, לשום בלבול וליצנות שלהם, ולבלי להתבייש מהם כלל.
ומי שפוגם בעזות דקדושה, היינו שאינו עז כנמר נגד החולקים המלעיגים, שעיקר התקיפות שלהם הוא על ידי עזות ושקר, על ידי זה אינו זוכה להתקרב למנהיג האמת ואינו זוכה לקבל ממנו השגות אלוקות, (ולהעביר את חמתך מהם). כי נפגמה האמונה אצלו עד שבא לידי כפירה גמורה, חס ושלום.

{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב שצה'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה